8 آذر 1390
شماره خبر: 2561

تمرین استانی آمادگی در برابرزلزله در نظرآباد برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تمرین استانی آمادگی در برابرزلزله در نظرآباد برگزار شد

تمرین آمادگی استان البرز در برابر زلزله روز سه شنبه در هنرستان متقین شهرستان نظرآباد برگزار شد.
این مانور با مشاركت دانش آموزان و دستگاههای خدماتی و امدادی درنظرآباد اجرایی شد.دانش آموزان سلسله اقدامات ضروری برای زمان وقوع زلزله را در این مانور تمرین كردند.شیوه های امدا رسانی به آسیب دیدگان و فوریت های پزشكی، آتش نشانی و برپایی چادرهای امداد رسانی از برنامه های این تمرین بود.
' اكبر حلیمی' مدیر كل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دراین مانور دانش آموزانمسوولیت پذیری در زمان وقوع حوادث احتمالی را تمرین كردند.وی ادامه داد: زلزله و آموزش نكات ایمنی پیرامون زلزله توسط دانش آموزان به عنوان سفیران مدارس در خانواده می تواند نقش موثری را در آموزش ارتقای سطح آگاهی عمومی داشته باشد.
وی اظهارداشت: اجرای این مانورها در مدارس به توانمند سازی دانش آموزان در مواقع امداد رسانی اضطراری كمك می كند.حلیمی گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین ركن تربیت و پرورش افراد می تواند در بحث های اجتماعی مثل مسائل پیشگیری فعال باشد و طی چندسالی كه این مانورها در مدارس برگزار شده آمادگی خانوادها بیشتر شده است.
وی افزود: معلمان در مدارس در كنار مسائل درسی باید به مهارت های اجتماعی و زندگی دانش آموزان توجه خاصی داشته باشند تا دانش آموزان بتوانند در مواقع اضطراری كه حداقل اطلاعات را داشته باشند.
در این مراسم معاون عمرانی استانداری البرز گفت: همزمان امروز 9مانور زلزله در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش كرج و شهرستانهای استان البرز به اجرا درآمده است .احمد افضلی افزود: سطح آمادگی استان البرز برای مقابله با حوادث طبیعی حدود 80درصداست.


منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود