21 آذر 1400
شماره خبر: 260468

اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه تعداد مراجعات به مراکز درمانی به کمتر از هزار نفر در روز رسیده است، گفت: اجرای محدودیت هوشمند در دستورکار قرار گرفت و اجرای آن از ادارات البرز آغاز خواهد شد.
مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، با اشاره به اینکه شرایط پایدار کرونایی در استان برقرار است، گفت: همه شهرستان‌ها آبی است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز افزود: در حال حاضر مراجعات به مراکز درمانی زیر هزار نفر است و تعداد کمی از این افراد مثبت کرونایی هستند، برای مثال در ۲۴ ساعت گذشته کمتر از ۳۰ نفر مثبت شدند.وی در خصوص اجرای محدودیت هوشمند واکسیناسیون، اضافه کرد: این طرح در چند مرحله اجرایی می‌شود. به ترتیب ادارات اجرایی، حمل ونقل عمومی، مراکز علمی تحقیقاتی و آموزشی باید قانون محدودیت هوشمند را لحاظ کنند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: کارمندان اگر دو دز تزریق نکرده باشند نمی‌توانند در محل کار حاضر شوند و باید دو هفته یکبار تست «پی سی آر» بدهند. با این افراد در صورت عدم مراجعه به محل کار طبق قانون رفتار می‌شود. بابایی با تاکید بر اینکه مراجعین نیز مشمول خدمات نخواهند شد، اظهار کرد: طبق بررسی آمار البرزی‌هایی که واکسینه شده‌اند حدود چهار میلیون نفر ارزیابی می‌شود. ۲ میلیون نفر از این تعداد در استان واکسینه شدند و ما بقی در محل کار خود و یا بنا به دلایل دیگر در خارج از استان واکسینه شدند.این مقام مسؤول اضافه کرد: بنا بر این ۸۰ درصد از افراد در خود استان واکسن دریافت کردند و حدود ۱۰-۱۱ درصد هم در محل کار خود و در خارج از استان واکسینه شدند؛ با احتساب این آمار ۹۰ درصد از البرزی‌ها حداقل یک دز را دریافت کردند و ۸۰ درصد نیز دو دز واکسن دریافت کردند.وی با بیان اینکه شرایط پایدار و رنگ آبی شهرستان‌های البرز بیانگر رعایت نکات بهداشتی و تزریق واکسن است، یادآور شد: دز یادآور برای افرادی که واکسن غیرفعال همچون برکت و سینوفارم دریافت کردند توصیه می‌شود. همچنین افرادی که آسترازانکار و اسپوتیک تزریق کردند می‌توانند دز سوم خود را پس از ۶ ماه دریافت کنند.وی با اشاره به اینکه تزریق دز سوم برای واکسینه‌هایی با واکسن غیرفعال پس از سه ماه توصیه می‌شود، ادامه داد: تزریق دز سوم به ویژه برای افرادی که در معرض خطر هستند باعث می‌شود سطح آنتی بادی بدن آن‌ها در اندازه خوبی حفظ شود.بابایی در پایان با اشاره به اینکه واکسن آسترازانکا در مراکز واکسیناسیون تامین شده است، اظهار کرد: افراد در خصوص تغییر نوع واکسن برای دز های بعدی می‌توانند با پزشک حاضر در مرکز مشورت کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود