3 خرداد 1401
شماره خبر: 267887

کیفیت هوای استان البرز به وضعیت خطرناک رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گزارش داد که میزان غلظت آلاینده ها در بیشتر مناطق استان افزایش یافته و هم اکنون در حالت خطرناک قرار گرفته است.
بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ و ۱۰ میکرون) به دلیل وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار در حالت خطرناک قرار گرفته است.
بر اساس همین گزارش شاخص آلودگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شهرستان های فردیس، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد هم اکنون به ترتیب بر روی اعداد ۳۲۰، ۳۶۷، ۴۱۸ و ۳۴۳ قرار دارد.
در پی افزایش غلظت آلاینده ها و ذرات گرد و غبار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ادارات البرز را از ساعت ۱۲ ظهر امروز تعطیل اعلام کرد؛ این در حالی است که مدارس البرز در تمام مقاطع تحصیلی نیز امروز تعطیل اعلام شده بود.پیش از این مدیریت بحران استانداری البرز نیز بروز افزایش آلاینده ها و بروز پدیده گرد و غبار به دلیل وزش باد و انتقال ذرات معلق گرد و غبار از کانون های شمال عراق هشدار بود.مدیریت بحران استانداری توصیه کرده بود که با توجه به تداوم آلودگی هوا افراد آسیب پذیر سلامت جامعه شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از ماسک استفاده کنند.
استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تمام شهرستان ها به جز طالقان دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود