13 تیر 1391
شماره خبر: 8508

افزایش میزان ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون در هوا مشکلات جسمی ایجاد می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش میزان ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون در هوا مشکلات جسمی ایجاد می کند

استاد دانشگاه محیط زیست گفت: افزایش میزان ذرات معلق 2.5 میکرون یا کمتر از آن در هوا به صورت معلق مشکلات جسمی برای افراد ایجاد می کند.
جواد بداق جمالی کارگاه آموزشی آشنایی با سیستمهای پیش بینی و پیش آگاهی از پدیده گرد و غبار در کرج افزود: یکی از ویژگی های شاخص گرد و غبار در سالهای اخیر در کشور، افزایش ذراتی به اندازه دو و نیم میکرون یا کمتر از آن است که این ذرات معلق در هوا هستند و به میزان بالایی وجود دارند. استاد دانشگاه محیط زیست ادامه داد: افزایش چنین ذراتی مشکلات جسمی برای افراد ایجاد می کند زیرا در ریه ها باقی می ماند و می تواند تا سلولهای خونی نیز نفوذ کند. وی گفت: یکی دیگر از ویژگی های شاخص گرد و غبار در سالهای اخیر، میزان غلظت حداکثری است به این ترتیب که غلظت ذرات معلق بسیار بالا و بسیار بالاتر از استاندارد است. بداق جمالی افزود: یکی دیگر از ویژگی ها تداوم دوره زمانی است به این ترتیب که تداوم زمانی بیش از موارد مشابه بوده و به میزان نسبتا بالایی گزارش شده است.
متوسط سالیانه دفعات وقوع به 100 روز و بیشتر نیز رسیده است
استاد دانشگاه محیط زیست ادامه داد: تعداد دفعات وقوع از دیگر ویژگی ها در این زمینه است و معمولا متوسط سالانه حدود 15 روز یا کمتر بوده و به100 روز و بیشتر هم رسیده است.
وی گفت: وسعت و منطقه تاثیر نیز در خصوص گرد و غبار تغییر کرده ضمن اینکه ایران در کمربندی قرار گرفته که پتانسیل بروز گرد و غبار را دارد. هدف از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سیستمهای پیش بینی و پیش آگاهی از پدیده گرد و غبار، ارائه اطلاعات در راستای آشنایی کارشناسان ذیربط با سیستمهای پیش بینی و پیش آگاهی از گرد و غبار و کاهش اثرات منفی گرد و غبار است. اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز برای اولین بار است که کارگاه آموزشی کارگاه آموزشی آشنایی با سیستمهای پیش بینی و پیش آگاهی از پدیده گرد و غبار را برگزار می کند و میزبان این کارگاه است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود