22 خرداد 1392
شماره خبر: 26882

اجرای طرح ترسیب کربن با همکاری مجامع بین المللی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای طرح ترسیب کربن با همکاری مجامع بین المللی


سپیدارآنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از اجرای طرح ترسیب کربن در استان البرز خبر داد.
ظهر امروز نشست خبری مسئولان سازمان جهاد کشاورزی البرز با اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد. در این نشست که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (21 تا 27 خرداد) برگزار شده بود مسئولان علاوه بر ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف کشاورزی به طرح هایی که در این ایام به بهره برداری می رسد نیز اشاره کردند.
مناطق کویری البرز احیا می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از اجرای ترسیب کربن با همکاری مجامع بین المللی در چهار استان کشور از جمله استان البرز خبر داد و گفت: این طرح با همکاری تشکل های محلی در مناطق بیابانی استان اجرا خواهد شد. مسعود کریمی ادامه داد: در اجرای این طرح تلاش شده است علاوه بر سبز کردن کویرها، منابع آب و خاک نیز حفاظت می شود. وی گفت: عملیات اجرایی این طرح 27 خرداد ماه جاری در اشتهارد آغاز خواهد شد که از لحاظ زمانی با روز مقابله با بیان زایی با شعار نگذاریم آینده مان خشک شود نیز تقارن دارد.
افتتاح 41 طرح کشاورزی در هفته کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به بهره برداری از 41 طرح کشاورزی استان در هفته کشاورزی، گفت: این طرح ها در زمینه های تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، عشایر، صنایع روستایی، امور زیربنایی و ... به بهره برداری خواهد رسید. کریمی تاکید کرد: عمده طرح های این هفته معطوف به توسعه طرح کشاورزی است که دبیری آن با سازمان جهاد کشاورزی است و تمامی عوامل موثر بر این طرح ها از جمله سازمان آب، تعاون، صنعت و معدن، و .... مشارکت دارند. وی گفت: در سال جاری 500 طرح را برای بهره مندی از تسهیلات بانکی با سود هفت درصد معرفی کرده ایم تا طرح های بخش کشاورزی با سرعت بیشتری به سرانجام برسد. کریمی اعلام کرد: پرورش دام و طیور به خصوص بوقلمون، تولید ماهی های سردآبی با سیستم های نوین پرورش، توانمندسازی زنان روستایی در بحث توسعه اشتغال خانگی، تبدیل ضایعات کشاورزی به مواد مفید با هدف حفظ محیط زیست و احیای خاک و .... از جمله موضوعاتی است که برای آنها طرح های قابل بهره برداری در هفته کشاورزی تدارک دیده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: استان البرز در تولید نشاء های مکانیزه در جایگاه مناسبی قرار دارد. این نشاء ها به استان های دیگر نیز صادر می شود. صرفه جویی در مصرف آب، کاهش بوته میری، رشد بالا، افرایش عملکرد محصول، کاهش عملیات زراعی و ... از جمله مزیت های نشاء مکانیزه است که کریمی به آنها اشاره کرد.
باغ گل محمدی در البرز احداث می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از احداث باغ گل محمدی در استان خبر داد و گفت: احداث این باغ جزو طرح ها پیش بینی شده برای هفته جهاد کشاورزی است و امید می رود در بهره برداری کامل از ظرفیت های این باغ دیگر صنایع جانی آن نیز رونق پیدا کند. وی به افتتاح طرح های تولید قارچ و گل خانه های توت فرنگی در ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: افتتاح آزمایشگاه خاک شناسی، احداث باغ در اراضی شیب دار برای جلوی گیری از فرسایش خاک به خصوص در منطقه طالقان، تولید محصولات سالم و ارگانیک و ارائه تسهیلات برای اتمام دیگر طرح های مسکوت مانده بخش کشاورزی از دیگر فعالیت هایی است که در این هفته اجرایی خواهد شد.
خاک کشاورزی البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود