17 تیر 1392
شماره خبر: 28155

کارآفرینان برتر البرز معرفی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کارآفرینان برتر البرز معرفی شدند


9 تن از کارآفرینان برتر استان البرز در حوزه های صنعت، کشاورزی و خدمات طی مراسمی معرفی و تجلیل شدند.
هشتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان البرز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور، شماری از کارآفرینان و اعضای تشکلهای کارگری و کارفرمایی و مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد. علی ایمانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این مراسم با بیان اینکه تعاریف متفاوتی از کارآفرین ارائه شده است، اظهار داشت: واژه کارآفرین همواره با تعاریفی از جمله مخترع، تلاشگر، ریسک پذیر، نوآور و... مطرح بوده است. وی گفت: تنظیم روابط کار یکی از اصلی ترین وظایف حوزه کار است و کارآفرین با قرار گرفتن بین کارگر و کارفرما همچون واسطه ای در اصلاح و کاهش تنشهای کارگری نقش دارد.
ضرورت ایجاد پنجره واحد کارگری در البرز
ایمانی در ادامه ضمن اشاره به تشکلهای کارگری موجود در استان، بر تشکیل پنجره واحد کارگری تاکید کرد و گفت: از بدو ورود به این مجموعه برای تشکیل این واحد تلاشهایی جدی صورت گرفت و تشکیل شوراهای سازش در استان بر همین اساس بوده است. وی ایجاد تشکلهای عالی کارگری را از دیگر ضروریات استان دانست و یادآور شد: نمایندگان این تشکلها در تشکلهای عالی کارگری از جمله شورای عالی کار حضور دارند که تاثیر مثبتی در انعکاس خواسته های این قشر دارند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به وجود 43 تشکل کارفرمایی در استان تاکید کرد: باید بتوانیم کانون انجمنهای صنفی را برای حضور نمایندگانی از این کانونها در تشکلهای کشوری ایجاد کنیم و توسعه دهیم.
کارآفرینی در ایران عشق و دیوانگی است
مرتضی سلطانی رئیس خانه صنعت و معدن استان البرز نیز در این آیین کارآفرینی گفت: مهمترین شاخص کارآفرینی سخاوت و گشاده دستی است. کارآفرینی ادبیات دارد و یک شبه پدید نیامده است؛ به ویژه در سرزمین ما که تولید عبادت است. مدیرعامل زرماکارون افزود: کارآفرینان ما تنها به کارآفرینان زنده محدود نمی شوند چراکه شهید چمران ها در دوران جنگ، کارآفرین دفاعی این کشور بود.
دیواری بین مسئولان و کارآفرینان نباشد
وی با اشاره به شرایط سخت تولید در کشور تصریح کرد: سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم به طوری که حتی "بیل گیتس" با همه توانمندیهایش اگر در ایران بود نمی توانست یک چایخانه را اداره کند؛ اما کارآفرینان ما توانستند. سلطانی در ادامه خطاب به کارآفرینان رسیدن به موفقیت را در گرو همدل شدن با مسئولان دانست و تاکید کرد: نباید بین ما و مسئولان دیواری و فاصله ای باشد و کارآفرین باید در تمام حوزها کمال و تمام حضور داشته باشد.وی با بیان اینکه تولید شرف یک ملت است، تصریح کرد: اگر بارها به دنیا بیایم باز هم وارد همین عرصه خواهم شد. سلطانی گفت: هر چه شرایط کار را برای کارآفرینان این سرزمین سخت تر کنند، کارآفرینان محکمتر پای تولید خواهند ایستاد.
تحریم از

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود