19 تیر 1392
شماره خبر: 28291

طرح برخورد با وسایل نقلیه دودزا در البرز مقطعی نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح برخورد با وسایل نقلیه دودزا در البرز مقطعی نیست


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: طرح برخورد با وسایل نقلیه دودزا که از هفته گذشته در استان آغاز شده است، مقطعی نیست.
همایون شریفی اظهار کرد: ماموران پلیس از هفته گذشته طرحی را برای برخورد با وسایل نقلیه دودزا که دچار نقص فنی هستند و محیط زیست را آلوده می‌کنند‌ به اجرا درآورده‌اند. وی تصریح کرد: در گذشته نیز بارها به مالکان خودروها و رانندگان تذکر داده بودیم که عدم معاینه فنی به عنوان یک تخلف محسوب شده و در قوانین برای این تخلف جرائمی نیز در نظر گرفته شده است. این فرمانده ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت این موضوع و اینکه مالکان خودروها آلاینده باید اقدام به رفع نقص فنی کنند، از هفته گذشته طرحی برای برخورد با وسایل نقلیه دودزا و آلاینده در استان البرز اجرا شد. شریفی ادامه داد: طی 10 روز نخست این طرح در مجموع حدود 400 وسیله نقلیه دودزا اعمال قانون شدند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر گلایه‌های مردمی به واسطه دودزا و آلاینده بودن وسایل نقلیه سنگین است،‌ در این مدت یکصد دستگاه کامیون دودزا توسط ماموران پلیس اعمال قانون شدند.
جریمه حدود 300 خودرو فاقد معاینه فنی در البرز
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: همچنین در این مدت حدود 300 دستگاه خودرو که فاقد معاینه فنی معتبر بودند، از سوی ماموران پلیس جریمه و اعمال قانون شدند. شریفی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه برخی از طرح‌ها به صورت مقطعی انجام می‌شود، لذا با توجه به اینکه مشکل دودزا و آلاینده بودن برخی خودروها برای مردم معضلاتی را ایجاد کرده است، آیا اجرای این طرح نیز مقطعی است، گفت: همانطور که از نام این طرح نیز مشخص می‌شود، ما طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا را در دستور کار قرار داده‌ایم و برخورد با مالکان و رانندگان اینگونه خودروها از هفته گذشته در استان البرز تشدید شده است. وی ادامه داد: بنابراین در گذشته نیز ماموران پلیس در صورت مشاهده اینگونه خودروها بلافاصله برخورد قانونی انجام می‌دادند و اجرای این طرح نیز مقطعی نیست و در استان البرز تداوم خواهد داشت.
لزوم همکاری مردم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود