12 اردیبهشت 1402
شماره خبر: 283914

تبیین عملکرد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در سال 1401

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



امید رضا تونی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گزارشی از عملکرد اداره حفاظت محیط زیست در سال گذشته را ارائه نمود .
تونی در تشریح این خبر گفت : اداره حفاظت محیط زیست در راستای وظایف سازمانی خود در یک سال گذشته اقدام به پاسخگویی به 401 استعلام و بررسی آنها از نظر قوانین و ضوابط زیست محیطی نمود . همچنین در طی 556 مورد گشت و پایش زیست محیطی ، بررسی 40 مورد شکواییه وارده و انجام 110 مورد نمونه برداری از واحدهای صنعتی ، اقدام به صدور 221 مورد اخطاریه به منظور رفع آلودگی و تخلفات زیست محیطی نموده است .رئیس اداره حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی و بررسی گونه های جانوری یکی از وظایف سازمان محیط زیست است بدین منظور سرشماری حیات وحش توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت شهرستان در طی سال در دو دوره تابستانه و زمستانه انجام گردیده است.
تونی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست نظارت و مدیریت پسماندهای شهرستان می باشد گفت : در طی سال گذشته 51 مورد پایش از مراکز دفن موقت پسماند ، و نظارت بر حمل و نقل پسماند 33 واحد صنعتی صورت پذیرفته است . ایشان در پایان با اشاره به لزوم خوداظهاری واحد های صنعتی مستقر در شهرستان افزود:در طی سال 1401 از 158 واحد صنعتی که ملزم به انجام خوداظهاری هستند ، 605 مورد خوداظهاری در سامانه جامع محیط زیست ثبت گردیده است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود