26 دی 1402
شماره خبر: 299382

کاربران مراقب تبلیغات اغوا کننده ارزهای دیجیتال باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رئيس پليس فتا استان گفت: کاربران فريب تبليغات اغوا کننده ارزهاي ديجيتال باشند و هيچ گاه بدون شناخت و آگاهي در اين زمينه فعاليت نکنند.
سرهنگ "رسول جليليان" اظهار کرد: کاربران هيچ گاه به عنوان حساب هاي واسط در ارزهاي ديجيتال فعاليت نکنند چرا که موجب واريز پول هاي سرقتي به حساب آنها مي شود. وي همچنين به تبليغات گسترده صرافي هاي برخط (آنلاين) در فضاي مجازي به کاربران در خصوص فعاليت اين صرافي ها هشدار داد و اضافه کرد: کلاهبرداران با سوء استفاده از عناوين صرافي هاي آنلاين بزرگ دنيا و با تبليغات فريبنده در فضاي مجازي اقدام به ترويج نرم افزارهاي جعلي کرده و ضمن دسترسي به حساب بانکي اقدام به کلاهبرداري مي کنند. وي اضافه کرد: کاربران مجازي قبل از خريد از صرافي هاي آنلاين از اصالت آن اطمينان و سپس اقدام به پرداخت کنند چرا که در حوزه ارزهاي ديجيتال تعدادي صرافي هاي آنلاين معتبر فعاليت و اعتماد مردم را جلب کردند اما تاکنون بانک مرکزي به هيچ يک از اين صرافي ها مجوز نداده است . رئيس پليس فتا البرز افزود: در حال حاضر سايت ها، صرافي هاي معتبر و کيف پول هاي ديجيتال معتبري در دنيا وجود دارد که بسياري از معاملات ارزهاي ديجيتال از اين طريق انجام مي‌شود. اين مقام انتظامي بيان کرد: کلاهبرداران با مراجعه به اين صرافي ها طعمه هاي خود را شناسايي و با مهندسي اجتماعي اقدام به اخذ رمز 12 کاراکتري کيف ديجيتال مي کنند. سرهنگ جليليان يادآور شد: مجرمان سايبري با استفاده از تبليغات اغوا کننده در فضاي مجازي با عنوان فعاليت در صرافي هاي آنلاين و تبليغات غيرواقعي، کاربران مورد نظر خود را ترغيب و اقدام به کلاهبرداري مي کنند. وي اظهار داشت: مردم قبل از خريد مجازي از صرافي هاي آنلاين بايد از اصلي بودن صفحه سايت و نشاني اينترنتي مطمئن شوند تا در دام درگاه هاي جعلي قرار نگيرند، در غير اين صورت کلاهبرداران با ترفندهاي خاص مانند ايجاد صفحات جعلي از حساب هاي بانکي مردم برداشت خواهند کرد. سرهنگ جليليان ، سايت پليس فتا را مرجع کامل آخرين اطلاعات و تهديدات سايبري معرفي کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که براي پيشگيري و مقابله با هرگونه جرايم سايبري به مطالعه توصيه هاي اين سايت بپردازند.
وي تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن 096380 به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود