24 خرداد 1393
شماره خبر: 123887

کلاهبرداري به بهانه پرداخت يارانه در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

کلاهبرداري به بهانه پرداخت يارانه در البرز


رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان البرز از دستگيري دو نفر که با ارسال فکسي با سربرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهانه پرداخت يارانه صنعت، از يک شرکت توليدي کلاهبرداري کرده بودند خبر داد.
سرهنگ يزدان نيکنام گفت: چندي پيش مدير يکي از شرکتهاي فعال در استان البرز با در دست داشتن شکوائيه اي از دادسراي ناحيه يک کرج به اين پليس مراجعه و بيان داشت مبلغ 350 ميليون ريال از حساب بانکي اش برداشت شده است. نيکنام اظهار داشت: با بررسي موضوع مشخص شد که افرادي کلاهبردار، فکسي را با مضمون ارائه يارانه صنعت به شرکت توليدي مورد نظر ارسال و خواستار دريافت اطلاعات شناسنامه‌اي، اطلاعات بانکي صاحب شرکت، رمز دوم کارت، کد CCV2 و تاريخ انقضاي کارت مديرعامل شرکت شده اند. وي افزود: با توجه به اهميت موضوع رسيدگي به پرونده در دستور کار يک تيم عملياتي ويژه قرار گرفت و با بررسي بيشتر مشخص شد اين فکس با سربرگ جعلي وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت ارسال شده است. اين مقام انتظامي اظهار داشت: با استعلام صورت گرفته از حساب شاکي مشخص شد مبلغ سرقتي از طريق خريد اينترنتي از يکي از صرافي ها واقع در شهر تهران انجام شده است، که در اين خصوص تيم عمليات اين پليس با نيابت قضايي وارد صرافي مذکور شده و اقدام به بازجويي فني از صاحب آنجا کردند که صاحب صرافي اذعان داشت سارقان با در دست داشتن کليه مشخصات شناسنامه اي و بانکي صاحب شرکت و با استفاده از رمز دوم کارت از طريق فضاي مجازي اقدام به خريد سکه نموده اند.
نيکنام افزود: اين افراد براي دريافت سکه ها با در دست داشتن کارت ملي فرد ديگري به صرافي مراجعه و نقشه سرقت خود را عملي مي نمايند که با بررسي دوربين هاي صرافي هويت افراد مشخص و پس از تعقيب و مراقبت هاي پليسي و کشف محل اختفاي آنها در يک عمليات غافلگير کننده دستگير و پس از انتقال به اين پليس به جرم خود اعتراف کرده و به همراه پرونده روانه دادسرا شدند.





منبع:پایگاه خبری پلیس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود