26 آذر 1390
شماره خبر: 2994

رسانه ها نقش تعیین كننده در ارتقای آگاهی بیماران دیابتی دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رسانه ها نقش تعیین كننده در ارتقای آگاهی بیماران دیابتی دارند

رییس انجمن دیابت ایران گفت : رسانه ها نقش تعیین كننده ای در ارتقای سطح آگاهی بیماران دیابتی ' قند خون ' در زمینه كنترل و درمان این بیماری دارند.
دكتر ' اسدالله رجب ' افزود: رسالت رسانه ها در زمینه توجه و اهمیت به امر پیشگیری و درمان بویژه آموزش كه اساس و پایه محسوب می شود بركسی پوشیده نیست. وی اضافه كرد: بر اساس آمارهای ارائه شده اكنون برآورد می شود حدود شش میلیون نفر از جمعیت كشور به بیماری دیابت مبتلا باشند. وی یادآورشد: این حجم بالای آمار بیمار دیابتی در كشور توجه و اهمیت زیادی را در زمینه آموزش این بیماری آن هم با كمك رسانه ها می طلبد. رجب تصریح كرد: باید بیش از پیش از طریق رسانه ها مردم ، خانواده های بیماران دیابتی و خود دیابتی ها را از خطرات این بیماری و عوارض آن آگاه كنیم و نسبت به درمان و كاهش عوارضهای مربوطه تلاش كنیم.
وی اضافه كرد: طبق آمار اكنون حدود 366 میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری دیابت هستند كه پارسال این رقم كمتر از 100 میلیون نفر بود. رییس انجمن دیابت ایران یادآورشد: شیوه زندگی جدید كه با كاهش فعالیت بدنی، تغذیه نامناسب و استرس مداوم توام شده از مهم ترین دلایل افزایش شیوع بیماری دیابت است. به گفته وی، با اصلاح شیوه صحیح زندگی در زمینه آموزش ، تغذیه ، دارو و فعالیت رجب گفت: با ورزش می توان نسبت به كنترل و درمان دیابت اقدام كرد و عوارض ناشی از این بیماری را كاهش داد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود