7 بهمن 1402
شماره خبر: 299976

کلاهبرداری سایبری با ترفند سهام عدالت همچنان قربانی می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رئيس پليس فتا استان گفت: کاربران در خصوص ترفندهاي مختلف کلاهبرداران سايبري در فضاي مجازي و پيامکي هوشيار باشند و پيامک هاي مشکوک با ترفند سود سهام عدالت را باز نکنند.

سرهنگ "رسول جليليان" اظهار کرد: کلاهبرداران سايبري با ارسال پيامک‌هاي جعلي تحت اين عناوين، سعي در ترغيب افراد به کليک نمودن روي لينک ارسالي کرده و سپس هدايت به درگاه بانکي جعلي مي کنند. وي اضافه کرد: کاربران بدون آگاهي وارد لينک هاي آلوده شده درحالي که يک بدافزار بوده و کلاهبرداران با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکي متقاضيان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آن‌ها اقدام مي‌کنند. اين مقام انتظامي به دستگيري کلاهبردار ?? ساله اي که از طريق ارسال پيامک با عنوان واريز سود سهام عدالت اقدام به فيشينگ و برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي شهروندان مي کرد ، اشاره کرد و افزود: متهم با ارسال لينک هاي با محتواي مشاهده سهام عدالت به فردمالباخته ، کاربر را به صفحه فيشينگ هدايت و پس از اخذ اطلاعات بانکي ، برداشت هاي متعددي از حساب شاکي نموده است . همچنين با نصب بد افزار بر روي گوشي شاکي ، به اطلاعات حساب هاي بانکي ، هويتي و گوشي همراه شاکي نيز دسترسي پيدا مي نموده است. سرهنگ جليليان گفت: کلاهبرداران سايبري با توجه به فراخور نيازهاي جامعه علاوه بر ترفندهاي مختلف، اقدام به تبليغات و ارسال پيام با مضمون ثبت نام و سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداري مي کنند. رئيس پليس فتا البرز افزود: ثبت نام سهام عدالت فقط از طريق سايت www.samanese.ir بوده و هرگونه تماس، پيامک و لينک ارسالي به کاربر کلاهبرداري است .
به گفته وي، سهل انگاري و ناآگاهي کاربران سبب شده کلاهبرداران از اين فرصت سوء استفاده کرده برداشت غيرمجاز هرروز رو به افزايش است. اين مقام انتظامي ياداورشد : پيامک هاي سازماني و رسمي از سرشماره هاي معتبر ارسال مي شود و کاربران به هيچ عنوان به لينک هايي که از طريق سرشماره هاي ناشناس و شخصي ارسال شده مراجعه نکنند. رئيس پليس فتا البرز يادآورشد: سايت پليس فتا را مرجع کامل آخرين اطلاعات و تهديدات سايبري معرفي کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که براي پيشگيري و مقابله با هرگونه جرايم سايبري به مطالعه توصيه هاي اين سايت بپردازند. وي تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن 096380 به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود