26 آذر 1390
شماره خبر: 3012

فلسفه تعلیم و تربیت برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش مصوب شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فلسفه تعلیم و تربیت برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش مصوب شد

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش، با اشاره به رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش ، فلسفه تعلیم و تربیت مصوب و مدرن شد.
' مهدی نوید ادهم' در همایش تجلیل از فعالان عرصه پژوهش استان البرز كه در كانون امام علی (ع) آموزش و پرورش ناحیه یك كرج برگزار شد، افزود: تا قبل از تصویب و رونمایی از این سند، متنی كه به تصویب مرجع خاصی در حوزه آموزش و پرورش برسد وجود نداشت. وی اظهار داشت: عوامل زیادی كارشناسان امر را برای تهیه این سند ترغیب كرد كه مهمترین آن عدم ابتناء به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و كاستی در همپایی با تحولات محیطی، كاستی در تامین و تربیت نیروهای جامعه و ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی بود. نوید ادهم گفت: سرعت و شدت تحولات محیطی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری به حدی است كه آموزش و پرورش در تمام دنیا نمی تواند آن را به دانش آموزان منتقل كند و به همین لحاظ معلمان در این حوزه از دانش آموزان عقب تر بوده و پاسخگوی نیاز آنها نیستند. وی افزود: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یك ضرورت اجتناب ناپذیر است و علیرغم تمامی محاسنی كه در آموزش و پرورش وجود دارد و تمام زحمات قابل تقدیر معلمان و كارشناسان و تمامی دستاوردهای این حوزه، آموزش و پرورش نیاز به یك تحول جدی و بنیادین دارد تا پاسخگوی جامعه در سطح ملی و جهانی باشد و آن نقطه تاریخی كه اكنون در آن هستیم. نوید ادهم بیان داشت: تحول بنیادین تحولی عمیق و ریشه ای، همه جانبه و نظام مند و مبتنی بر آموزه های وحیانی و معارف اسلامی و به اقتضای آرمانهای الهی است. دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش كشور ، بررسی ویژگی های انسان مطلوب نظام آموزش و پرورش، بررسی روند تحولات آموزش و پرورش در سالهای بعد از انقلاب، بنیادهای جامعه شناختی سند ملی، تدوین چهارچوب فلسفی و دینی، تدوین الگوی نظری و بررسی وضع تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان را از جمله فرایندهای تدوین سند تحول راهبردی نظام تربیت رسمی و عمومی عنوان كرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته پژوهش گفت: در آموزش و پرورش از دو منظر به كار پژوهشی نگاه می شود اول كه سیاست گذاریها پژوهش محور باشد و دوم گسترش فرهنگ پژوهش در نسل جوان و تربیت نسل پرسش گر و پژوهشگر است. گفتنی است در آیین تجلیل از فعالان عرصه پژوهش آموزش و پرورش استان البرز از 64معلم پژوهنده، نویسنده پژوهشگر، مدیر مدرسه، مدیر منطقه، معاون و رابط تحقیقاتی پژوهشگر تجلیل بعمل آمد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود