14 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6735

سند تحول بنیادین مبتنی بر پیشینه ای بنام فلسفه تعلیم و تربیت است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سند تحول بنیادین مبتنی بر پیشینه ای بنام فلسفه تعلیم و تربیت است

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش ، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبتنی بر پیشینه ای بنام فلسفه تعلیم و تربیت دانست كه برگرفته از قرآن، عترت و سیره ائمه اطهار (ع) است.
'ابراهیم سحرخیز' در بیست و هشتمین بزرگداشت مقام معلم در استان البرز كه در تالار شهیدان نژاد فلاح كرج برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش عرصه آزمون و خطا نیست و باید تمامی قوانین وضع شده در این سند به درستی و به موقع انجام شود. وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین از مهرماه 91 در كشور گفت: پس از اجرا و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین، دیگر این مسیر قابل برگشت نیست و باید دقت لازم در اجرای بند بند این سند صورت گیرد. سحرخیز افزود: این سند مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است و ما را از نظام های غربی و شرقی رهایی می بخشد. وی در پاسخ به انتقادهایی كه نسبت به زود بودن زمان اجرای سند تحول بنیادین می شود، به سند چشم انداز اشاره كرد و گفت: سند چشم انداز از اسناد بالادستی و سند تحول متناظر با این سند است. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین دوره پیش دانشگاهی را میهمان ناخوانده خواند و ادامه داد: سال آینده و با شكل گیری پایه ششم، پایه اول راهنمایی برای یكسال تدریس نمی شود و از سال بعد از آن نیز با شروع مجدد سال اول راهنمایی، دوره پیش دانشگاهی كه میهمان ناخوانده نظام آموزشی بود، عرصه را خالی می كند. وی گفت: هدف این سند تربیت نظامی دانش بنیان و اقتصادمحور متناسب با تراز نظام جمهوری اسلامی است. سحرخیز همچنین در ادامه با اشاره به نظر مساعد دولت نهم و دهم به حیطه آموزش و پرورش یادآور شد: در سال جاری تنها برای بودجه های جاری آموزش و پرورش به جز بودجه های عمرانی، بیش از 14 میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص داده شده است. وی همچنین به تاسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان از مهرماه سالجاری خبر داد و افزود: این دانشگاه در اولین سال فعالیت خود 25 هزار دانشجو می پذیرد كه بعد از گذشت چهار سال دبیران و معلمانی جوان همراه با آخرین روشهای تدریس و یافته های علمی آموزشی وارد عرصه آموزش و پرورش می شوند. سحرخیز هدف از تاسیس این دانشگاه را كاهش سن بازنشستگی و برخورداری از نیروهای جوان و شاداب عنوان كرد و گفت: نیروهای جوان با فناوریهای نوین تدریس در این دانشگاه آشنا شده و با انتقال آن به دانش آموزان به پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین كمك زیادی می كنند. وی با اشاره به هرم شغلی كشور، از آن به عنوان هرمی ناموزون یاد كر و اظهار داشت: این هرم هم اكنون دستخوش ناموزونی است و البته دانشگاهها نیز در این بین نقش داشته اند. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با انجام اصلاحات دوره متوسطه و فنی و حرفه ای، خود به خود هدایت دانش آموزان به سمت فنی و حرفه ای آهنگ پرشتاب تری می گیرد و همین امر موجب تعادل هرم شغلی و موزون شدن آن می شود.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود