19 اسفند 1402
شماره خبر: 301989

28 ویلا و بنای تجاری غیرمجاز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ تخریب شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی




دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با اعلام آزادسازی به وسعت 50 هکتار در این حوزه قضایی گفت که در راستای اجرای قانون، 28 ویلا و بنای تجاری غیرمجاز ساخته شده در اراضی زراعی قلع و قمع شد.
حمید غلامی با اعلام جزئیات اقدامات انجام شده در مورد مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت 50 هکتار در حوزه قضایی ساوجبلاغ بیان کرد: در پی گزارش جهاد کشاورزی در خصوص اقدام به تغییر کاربری در روستای «عباس آباد» واقع در بخش مرکزی ساوجبلاغ، اقدامات قانونی برای مقابله با تکمیل برنامه متصرفان آغاز شد. دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با بیان اینکه اقدامات مقابله‌ای در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی بوده است اضافه کرد: عملیات با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، رئیس پلیس پیشگیری، نماینده فرمانداری، رئیس و عوامل کلانتری گلسار، عوامل یگان امداد شهرستان، عوامل جهاد کشاورزی، نماینده اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عوامل شهرداری ساوجبلاغ و عوامل دستگاه های خدمات رسان گاز و برق اجرایی شد. وی تعداد قطعات اعمال قانون شده را 76 مورد عنوان کرد و متذکر شد: در مورد دیوارکشی به تعداد 67 مورد، بنا و ویلای غیرمجاز در حال ساخت 17مورد، بناهای تجاری 10 مورد، محوطه ساز 30 مورد، دپوی مصالح ساختمانی 3 مورد، استخر 14 مورد و آلاچیق به تعداد 10 مورد، اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی به انجام رسید.
هشدار به املاکی های غیرمجاز!
دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با اشاره به اینکه ارزش اراضی آزادسازی شده در این عملیات، طبق برآوردها بیش از 300 میلیارد تومان است تصریح کرد: دادستانی ساوجبلاغ با توجه به نقش مشاورین املاک غیرمجاز در تغییر کاربری‌ها، از ابتدای سال جاری یکی از اهداف خود را مقابله با این مشاورین قرار داده و در مناطقی که تغییر کاربری غیرمجاز گزارش می‌شود قطعا به سراغ این مشاورین نیز می‌رود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود