30 فروردین 1403
شماره خبر: 303285

استادان در تحقق اهداف دانشگاه نقش بسزایی دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



با حضور دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نشست صمیمانه و جلسه پرسش و پاسخ با اعضای هیات علمی دانشکده هوش مصنوعی و اساتید گروه های آموزشی کامپیوتر ، برق و مکانیک در راستای تحقق درآمد های غیر شهریه ای در سالن جلسات حوزه ریاست واحد کرج برگزار گردید.
دکتر حسین کلانتری در این جلسه ضمن تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی و تمامی حافظان این سرزمین گفت : اگر می خواهیم به عنوان سازمان حل مساله در استان باشیم باید با سازمان ها ، دستگاه های اجرایی و صنعت ارتباط داشته باشیم .اگر دانشگاه ارتباط بیرونی در سطح منطقه ای ،ملی و بین المللی داشت میتواند سازمان حل مسئله باشد و به سمت درآمد های غیر شهریه ای برود و از اتکا به درآمد های شهریه ای فاصله بگیرد که اعضا هیات علمی نقش موثری در این زمینه دارند . درآمد هایی که در برنامه و بودجه دانشگاه پیش بینی شده شهریه ای و غیر شهریه ای است و باید تحقق پیدا کند . در این راستا برای کلیه دانشکده ها و حوزه های مختلف به تفکیک ، درآمد های غیر شهریه ای مشخص شده است .دکتر کلانتری تصریح نمود: در شاخص های درآمدی که در برنامه و بودجه پیش بینی شده است تعدادی از شاخصه ها وضعیت مطلوبی ندارند ، در بودجه همواره عملکرد قسمت های مختلف بررسی و در جلسات و نشست ها به روسای دانشکده ها بیان می گردد که مسائل موجود را به حوزه های زیر مجموعه انتقال دهند.کلانتری ابراز داشت: اگر درآمدی وارد شبکه شد جزء درآمد های آن حوزه ثبت خواهد شد و قرار نیست همه بعنوان سود لحاظ شود ،این درآمد هیات علمی و کارمندی که در ایجاد آن نقش داشتند باید سود ببرند . منظور این است که این درآمد ،هزینه هم دارد که باید صرف آن شود.
کلانتری در ادامه بیان داشت: سعی بر این داریم که در سال جاری حدود 30 درصد بودجه دانشگاه در حوزه درآمد های غیر شهریه ای پیش بینی شده و تا 3 سال آینده باید بتدریج به 50 درصد افزایش یابد .این استاد تمام دانشگاه اذعان داشت: اساتید دید وسیع تری به دانشگاه داشته باشند و به دانشگاه فقط از حیث تدریس نگاه نکنند و در کنار تدریس به فعالیت های تحقیقاتی، فناوری و نوآوری نیز بپردازند.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج اظهار داشت : پرو پوزال نویسی ، ارائه طرح،برنامه و ایده ، ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی ،تجاری سازی ، ارائه خدمات تخصصی ، برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و کارگاهی،انجام پروژه های تحقیقاتی، فناوری و نوآوری ارتباط با صنعت ، نیاز سنجی و بررسی نیازمندی های ادارات و سازمان ها و ... از جمله مواردی است که می تواند در راستای درآمد های غیر شهریه ای موثر باشد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود