2 تیر 1403
شماره خبر: 306673

آغاز طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در کانون های فرهنگی هنری مساجد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد امسال دومین طرح خود را با عنوان مسجد، کانون نشاط آغاز می کند.
حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عصر پنج شنبه در آیین افتتاحیه برنامه تابستانی کانون های مساجد کشور در قالب «طرح ملی مسجد، کانون نشاط ۲» که در مسجد جامع رجایی شهر کرج برگزار شد، گفت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد امسال دومین طرح خود را با عنوان مسجد، کانون نشاط آغاز می کند.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح این است که با حضور نوجوانان و جوانان در فصل تابستان بتوان کار بزرگی را در عرصه تربیتی دنبال کرد، عنوان کرد: امسال افتخار داریم نوید اجرای یک طرح ملی را در کنار تمام فعالیت ها بدهیم که با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود. در این راستا سه هزار مسجدی که در مجاورت مدارس قرار دارند، از تمام امکانات مدارس در حوزه اوقات فراغت بهره مند می شوند.رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه این طرح امری بزرگ و ریشه ای در خصوص اوقات فراغت و پیوند مسجد و مدرسه است، مطرح کرد: ما توانسته ایم حدود هفت هزار کانونی که در عرصه تربیت و کار دانش آموزی فعالیت دارند را در کنار یکدیگر بازسازی و بازآفرینی کنیم و تحولی را در حوزه آموزشی و تربیت مربیان رقم بزنیم.
حجت الاسلام والمسلمین خداداده اذعان کرد: شهید رئیسی تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم کرد و در آخرین جلسه ستادی و نظارتی در وزارت ارشاد، از ظرفیت مساجد صحبت کرد و گفت که اگر ۸۲ هزار مسجد در کشور داریم، چرا حدود ۲۷ هزار کانون داریم؟ باید در همه مساجد کشور کانون فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم خدمات اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی را از مساجد به مردم ارائه دهیم.در پایان این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار البرز و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، برگزار شد، از سند راهبردی مرکز رشد و تربیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رونمایی شد و از چند خانواده معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود