14 تیر 1403
شماره خبر: 307233

نشست هم اندیشی مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی در استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست هم اندیشی مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی استان گفت: اگر به دنبال الگوی مناسب در راستای کار برای مردم و کشور می گردیم شهدا بهترین الگو هستند.
امیرحسین دانش کهن در نشست هم اندیشی با مشاورین ایثارگران دستگاه های اجرایی استان البرز که با حضور معاونین ادره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در خانه شهید امام زاده محمد (ع) کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: اماکن مزین به نام شهدا مانند خانه شهید، معراج شهدای بیلقان، حسینیه های شهدا و ... در حال احیا هستند.
وی با اشاره به تشییع پیکر بیش از هفت هزار شهید دوران دفاع مقدس در معراج شهدای بیلقان و با تاکید بر اینکه ما نیز باید به این جریان کمک کنیم، عنوان کرد: معراج شهدای بیلقان به یک زیارتگاه تبدیل شده و مراسم مختلفی در آن در حال برگزاری است، این مکان به دست فراموشی سپرده شده بود که با همت دوستان و مسئولین احیا شد. این اماکن بسیار نورانی و عطرآگین و مملو از معنویت هستند که به آنها نیاز داریم.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تاکید بر ضرورت برگزاری یادواره های شهدا و معرفی اماکن مزین به نام آنها بیان کرد: برخی از ایثارگران چند سال دیگر میهمان ما نیستند، به ویژه والدین شهدا که ۸۲ درصد آنها از دنیا رفته اند. چند سال بیشتر فرصت نداریم تا به این عزیزان خدمت رسانی کنیم. امام راحل نیز فرموده اند که خدمت به خانواده های شهدا خدمت به نبی اکرم (ص) است، لذا نباید از این امر غافل شویم.دانش کهن خدمت رسانی به آنها را فرصتی طلایی برای دنیا و آخرت ما دانست و مطرح کرد: وظیفه انسانی ماست که برای ایثارگران عزیزی که جان خود را برای این نظام و انقلاب فدا کردند اقدامات ویژه ای انجام دهیم، البته این ایثارگری ها با مادیات دنیوی قابل سنجش نیستند. استان البرز بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده که بنیاد شاید به تنهایی قادر به تولیدات فرهنگی از زندگی این کبوتران خونین بال نیست.وی خاطرنشان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دستگاه های مختلف می توانند هر سال تولیداتی از جمله چاپ کتاب در مورد شهدای خود داشته باشند. مقام معظم رهبری نیز بر مکتوب کردن خاطرات شهدا تاکید دارند زیرا از این طریق خاطرات شهدا در تاریخ جاودانه می شود اما تاکنون کوتاهی هایی در این زمینه صورت گرفته است. در همین شهر کرج شهدای شاخصی داریم که باید در خصوص زندگی آنها کار کنیم.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: شهدا خاطرات ویژه و بسیاری دارند که باید آنها را احیا کنیم و این عزیزان را به مردم معرفی کنیم تا به الگوهایی برای جوانان تبدیل شوند. اگر به دنبال الگوی مناسب برای کار و مردم و کشور می گردیم شهدا بهترین الگو هستند که شهید رئیسی راه آنها را ادامه داد. امیدواریم مردم با حضور حماسی در انتخابات به فرد اصلحی رای دهند که ادامه دهنده راه شهدا و گره گشای مشکلات کشور باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود