21 مهر 1403
شماره خبر: 312063

نماز جمعه نصر، عملیات صادق ۳ و قوی‌تر از دو عملیات دیگر بود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم مهرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.
بلاها و گرفتاری‌ها، روح ما را رشد می‌دهند تا توان پذیرش نعمت بزرگ‌تر را داشته باشیم
آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، ضمن تبریک فرارسیدن سالگشت میلاد امام عسکری علیه‌السلام به روایتی از آن امام اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «مَا مِنْ بَلِیهٍ إلاّ وَ لِلهِ فیها نِعمَهٌ تُحِیطُ بِهَا». هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آن‌که نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است.وی افزود: حضرت نفرموده‌اند که در بلا، نعمت قرار داده شده است، فرمودند: نعمت، بلا را احاطه کرده است. پس هر وقت بلائی آمد باید بدانیم که نعمتی برای ما در مقدرات الهی در نظر گرفته شده است؛ یعنی این مشکلات و سختی‌ها و بلاها و گرفتاری‌ها، همه‌اش روح ما را رشد می‌دهند، بزرگ می‌کنند تا توان پذیرش نعمت بزرگ‌تر را داشته باشیم.
هنگام اوج گرفتن سختی‌ها، گشایش فرامی‌رسد
امام‌جمعه کرج این روایت را مبنایی برای تفسیر آیه شریفه «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» قرار داد و افزود: خداوند در اوج سختی‌ها به رسولش بشارت داد و تأکید کرد که قطعاً با سختی آسانی است. این وعده الهی نه‌تنها برای پیامبر اکرم (ص) بلکه برای همه مؤمنان در همه زمان‌ها صدق می‌کند.آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در آیه شریفه به همراهی عسر و یسر اشاره شده است، نه به وقوع یسر پس از عسر، خاطرنشان کرد: حقیقت این است که با هر مشکلی، آسانی همراه است و این دو همیشه باهم هستند.
وی در ادامه با اشاره به روایات دیگری از معصومین علیهم‌السلام درباره ارتباط صبر و بلا، به اهمیت صبر در مواجهه با سختی‌ها تأکید کرد و افزود: صبر، به‌اندازه بلا از جانب خداوند می‌آید و هنگام اوج گرفتن سختی‌ها، گشایش فرامی‌رسد.
آیه «إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» برای جبهه مقاومت بشارت است
وی، با اشاره به آیه «إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» که به مؤمنان اطمینان می‌دهد باطل درنهایت نابود خواهد شد و پیروزی از آن حق است، گفت: باید به این آیه شریفه ایمان داشته باشیم و بدانیم که بیان امام عسکری درباره بلا و نعمت، با روزهایی که در آن قرار داریم قابل تطبیق است و برای مظلومان فلسطینی و لبنانی و جبهه مقاومت بشارت است.
برخلاف گفته دشمنان و گزافه‌گوئی مفلوکان داخلی، عملیات طوفان الاقصی پر از خیر و دستاورد بود
خطیب جمعه کرج در واکنش به برخی تحلیل‌های غلط و منفی‌بافی‌ها در خصوص عملیات طوفان الاقصی، خاطرنشان کرد: برخلاف گفته بعض دشمنان و گزافه‌گوئی بعض مفلوکان داخلی و ضریب دادن رسانه‌های معاند به حرف‌های بی‌ربط و تحلیل‌های غلط که یک سال طوفان الاقصی ثمره نداشت و خسارت محض بود. اتفاقاً پر از خیر بود و دستاوردهایی داشت که اگر این اتفاق نمی‌افتاد معلوم نبود الان وضعیت چگونه بود.
عملیات طوفان الاقصی زبونی و آسیب‌پذیری رژیم منحوس را به جهان نشان داد
آیت‌الله حسینی همدانی، در ادامه سخنان خود به بررسی دستاوردهای مهم عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت: این عملیات ابهت دروغین صهیونیست‌های سفاک را از بین برد و به مردم منطقه و مقاومت جرئت مضاعف داد؛ و زبونی و آسیب‌پذیری رژیم منحوس را نیز به جهان نشان داد.وی با اشاره به ضعف و آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: آن‌ها که تردید داشتند هم فهمیدند که اگر آمریکا حمایت نکند این رژیم نمی‌تواند حتی در مقابل گروه‌های کوچک، خود را نجات دهد.امام‌جمعه کرج شکست اطلاعاتی و عملیاتی شدید رژیم صهیونیستی و ناکارآمدی گنبد آهنین را از دیگر دستاوردهای مهم این عملیات برشمرد و ضمن تأکید بر رعایت اصول انسانی از سوی ایران در این عملیات، بیان داشت: ایران کمترین مجازات را نسبت به جنایتکاران اعمال کرد و اصول انسانی را در هدف قرار ندادن غیرنظامیان رعایت کرد بااینکه توانائی ضربات مهلک به اهداف غیرنظامی را داشت.وی در ادامه خاطرنشان کرد: و البته اگر رژیم صهیونیستی بی‌عقلی کند با عکس‌العمل جدی و به‌موقع ایران مواجه خواهد شد.
رژیم صهیونیستی دیگر در دنیا وجاهتی ندارد؛ و این بهترین دستاورد طوفان الاقصی است
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز همچنین به انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دستاوردی بهتر از این نیست که رژیم پلید صهیونیستی دیگر در دنیا وجاهتی ندارد و در برابر افکار عمومی، منفور گشته؛ و امنیت روانی آنان به‌هم‌خورده است.وی بابیان اینکه تا دو سال قبل کسی جرئت بد گفتن به اسرائیل را نداشت، اظهار داشت: بعض از دانشمندان غربی که سال‌ها قبل نکاتی گفته بودند بازداشت و زندانی شدند اما امروز تقریباً تمام دنیا شعارشان مرگ بر اسرائیل است؛ حالا بخواهند با قدرت رسانه و فضاهای مجازی برای خود دستاورد بسازند دیگر نمی‌شود.
دنیا به‌وضوح فهمید سازمان ملل نمی‌تواند یک آتش‌بس برقرار کند و یا مقابل نسل‌کشی آشکار را بگیرد
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بیان دستاوردهای طوفان الاقصی گفت: دستاورد دیگر این بود که دنیا به‌وضوح فهمید سازمان ملل که گوش‌به‌فرمان قدرت‌های استکباری است، خاصیتی برای ملل جهان ندارد. نمی‌تواند یک آتش‌بس برقرار کند و یا مقابل نسل‌کشی آشکار را بگیرد.وی فروپاشی داخلی رژیم صهیونیستی را دستاورد دیگر این عملیات دانست و افزود: سرزمین‌های تحت تصرف ‌صهیونیست‌ها به‌شدت برای آنان ناامن شده، اعتراضات علیه دولتشان شدت گرفته، مهاجرت، معکوس شده و صنعت توریسم و اقتصادشان به‌شدت بحرانی شده و از بین رفته است.
شهادت دو مبارز سنی و شیعه -اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله- نقشه تفرقه‌افکنی صهیونیست‌ها را برهم زد
امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: دستاورد دیگر این عملیات این بود که تلاش داشتند در منطقه، اختلاف ایجاد کنند و تفرقه قومی درست کنند؛ اما شهادت دو بزرگوار سنی و شیعه این دوره از مبارزه با اشغالگران، شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله توسط صهیونیست‌ها، همه نقشه‌های آنان را به هم زد.وی خاطرنشان کرد: و البته راه این شهدا باقدرت تمام ادامه خواهد داشت و تعللی در اراده رزمندگان جبهه مقاومت به وجود نیاورده بلکه مصمم‌تر و پرقدرت‌تر مسیر را ادامه می‌دهند و نتیجه هم روشن است.
دفاع جانانه‌ی لبنانی‌ها از مردم فلسطین، قانونی، معقول، منطقی و مشروع است
آیت‌الله حسینی همدانی به بیان مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در نماز جمعه نصر فرمودند: همه‌ی این حملات و طوفان الاقصی که در سال گذشته تقریباً همین ایّام انجام گرفت، یک حرکت درستِ منطقیِ قانونیِ بین‌المللی‌ بود و حق با فلسطینی‌ها بود. دفاع جانانه‌ی لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است؛ آن‌هم قانونی، معقول، منطقی و مشروع است؛ و کسی حق ندارد از آن‌ها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید.وی افزود: لذا نمی‌توانند مقاومت را خاموش کنند. یک سال کشتار و جنایت و نسل‌کشی و تخریب نتوانست کاری کند؛ بلکه محور مقاومت در هدف خود مصمم‌تر شدند.امام‌جمعه کرج در ادامه اظهار داشت: دستاورد دیگر اینکه این عملیات، مسیر عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم غاصب را از بین برد؛ و مهم‌تر از همه اینکه ناکامی‌های آن‌ها در اهدافی که داشتند برای جبهه مقاومت دستاورد است.
تعلل به هر دلیلی تا رسیدن به پیروزی نهائی، خسران شدیدی به همراه خواهد داشت
وی با تأکید بر اینکه اگر امروز به هر دلیلی در ادامه راه تا پیروزی نهائی، تعلل شود، خسران شدیدی به همراه خواهد داشت، گفت: به هیچ یاوه‌گوئی نباید اعتنا کرد و تا پایان و پیروزی قطعی باید ادامه داد که صبح پیروزی نزدیک است؛ و پرتو نور پیروزی کاملاً عیان است.آیت‌الله حسینی همدانی با تذکر این نکته که همه باید مواظب باشیم در تله شایعات دشمنان و پیاده‌نظام داخلی آنان نیفتیم، بیان داشت: در این مقطع همه باید بیان کنند که با استقامت و پایداری در مسیر حق، پیروزی مؤمنان بر باطل و ظلم قطعی است که فرمود: «یَا اَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت اَقدَامَکُم».وی افزود: همه این اتفاقات مقدمه نصرت الهی و پیروزی حزب‌الله و محقق شدن وعده الهی و شروع حاکمیت‌ مستضعفان است‌ که فرمود: «وَ نُرِیدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْاَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ اَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».
نماز جمعه نصر، عملیات صادق ۳ و قوی‌تر از دو عملیات دیگر بود
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز خاطرنشان کرد: ما امروز در اوج اقتداریم. ایران هرروز قوی‌تر از روز قبل است و باید این قوه را حفظ کند.وی در ادامه اظهار داشت: جمعه نصر خودش به تنهائی یک عملیات بزرگ بود. نماز جمعه نصر، عملیات صادق ۳ و قوی‌تر از دو عملیات دیگر بود.
آقای رئیس‌جمهور، فاصله خودتان را با بعض افراد حفظ کنید!
امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه نباید به عده‌ای غرب‌زده و واله غرب، اجازه داد مسیر روبه‌جلو را سنگ‌اندازی و مسدود کنند، تصریح کرد: در این چند سال اخیر باقدرت در مقابل زورگویی‌های غرب با همه سختی‌هایی که داشت ایستاده‌ایم. نفت را از روزی ۳۰۰ بشکه به فروش نزدیک به دو میلیون بشکه رساندیم؛ و در مقابل تحریم دارو و واکسن و امثال این‌ها ایستادیم؛ چون تن به بعض نقشه‌های استکباری مثل پذیرفتن اف ای تی اف ندادیم؛ اما باز این روزها می‌شنویم که همان طیف غرب‌زده واداده دوباره با بیان مختلف دنبال این مسائل هستند.وی بابیان اینکه عده‌ای دنبال از بین بردن استقلال کشور هستند، افزود: از آقای رئیس‌جمهور انتظار بیشتری دراین‌باره هست؛ فاصله خودتان را با بعض افراد حفظ کنید!
به‌زودی پروردگارت آن‌قدر به تو عطا خواهد کرد که خشنود شوی
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود به سالگشت وفات یا به قولی شهادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پرداخت و گفت: یکی از مقامات بلند ایشان به بیان امام صادق علیه‌السلام شفاعت وسیعی است که دارند. مقام شفاعت مقام رفیعی است که رسول خدا و صدیقه طاهره، امام حسین و دیگر ائمه سلام‌الله‌‌علیهم دارند.وی بابیان اینکه آیه ۵ سوره مبارکه ضحی نزد اهل‌بیت امیدوار‌کننده‌ترین آیه است، گفت: «وَ لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضی»؛ یعنی و به‌زودی پروردگارت آن‌قدر به تو عطا خواهد کرد که خشنود شوی؛ و مراد از این عطا، مقامِ شفاعت است؛ که رسول خدا فرمود: آن‌قدر از امتم شفاعت مى‏کنم که خداى تعالى خطاب مى‏کند: اى محمد آیا راضى شدى؟ عرضه مى‏دارم: بلى، پروردگارا راضى شدم.
وی در ادامه تأکید کرد: اینکه ائمه علیهم‌السلام شفاعت می‌کنند، برای انسان امیدبخش است؛ اما نباید مغرور شویم و هر کار دلمان خواست به امید شفاعت انجام دهیم.امام‌جمعه کرج بابیان اینکه «یا فَاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ» یکی از مصادیق «وَ لَسَوْفَ یعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَی» خواهد بود افزود: در زیارت‌نامه مأثور حضرت می‌خوانیم «یا فَاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ»؛ یعنی نه‌تنها جایگاه شفاعت در قیامت دارد بلکه در بهشت هم می‌تواند شفاعت کند که افراد به مقامات بالاتر و جایگاه والاتری از بهشت دست پیدا کنند.
دستگاه‌های متولی مواظب باشید جوری عمل نکنید شرب خمر هم عادی‌سازی شود
وی در بخش دیگری از بیانات خود نسبت به عادی‌سازی مسئله شراب‌خواری هشدار داد و گفت: شراب‌خواری حرام است. دستگاه‌های متولی مواظب باشید مثل پدیده بی‌حجابی عمل نکنید که عادی‌سازی شود. شرب خمر، هم قانون دارد و دیگر نمی‌توانید ایراد بگیرید؛ هم شرع مقدس دستوراتش را داده است. به جد باید به قوانین عمل شود.وی افزود: از صداوسیما پخش می‌شود که با غیراستاندارد آن مبارزه می‌شود؛ اصلاً چرا وارد این بحث‌ها می‌شوید؟! چرا عادی‌سازی می‌کنید؟! این دیگر صریح قرآن است که منکر است. باید با آن به‌شدت مبارزه کرد. اصلاً نباید اجازه داد. چرا بیان می‌شود؟! بابیان بعضی از مطالب قبحش ریخته می‌شود. یک کسی تقلبی داده عده‌ای خوردند، بعضی‌ها کور شدند بعضی‌ها هم مردند؛ می‌گوید با او که تقلبی داده باید حتماً مبارزه کنیم؛ این حرف یعنی چه؟!
یکی از راه‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی، نخریدن و استفاده نکردن از کالاهایی است که منسوب به رژیم صهیونیستی است
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود نسبت به تهیه و مصرف کالاهای اسرائیلی هشدار دارد و اظهار داشت: یکی از راه‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی، نخریدن و استفاده نکردن از کالاهایی است که منسوب به رژیم صهیونیستی است؛ متأسفانه دیده می‌شود که در کشور این‌ها توزیع می‌شود.
در دعاهایتان شهید طهرانی مقدم را فراموش نکنید
وی در خاتمه یادآور شد: دوستانی که اهل دعا و ذکر هستند در دعاهایشان شهید طهرانی مقدم را فراموش نکنند. همه این برکاتی که الان از موشک‌ها می‌رسد برگشتش به یک مجموعه‌ای از افراد است که در رأس آن‌ها شهید طهرانی مقدم است. در دعاهایتان حواستان به این شهید بزرگوار باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود