28 مهر 1403
شماره خبر: 312461

از تحرک دشمن نباید غافل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



نماز این هفته جمعه شهر ماهدشت به امامت حجت الاسلام و المسلیمن رادمرد در مصلی اقامه شد.
امام جمعه ماهدشت در خطبه دوم با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن کریم چند دستور مهم را در میدان جهاد به مومنان می دهد گفت: اول:" اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد هنگامى كه گروهى از دشمنان را در برابر خود در ميدان نبرد ببينيد ثابت قدم باشيد" (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا). يعنى يكى از نشانه‏هاى بارز ايمان ثابت قدم در همه زمينه‏ها مخصوصا در پيكار با دشمنان حق است. دوم :" خدا را فراوان ياد كنيد تا رستگار و پيروز شويد" (وَ اذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيراً لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‏). شك نيست كه منظور از ياد خدا تنها ذكر لفظى نيست، بلكه خدا را در درون جان حاضر ديدن و به ياد علم و قدرت بى پايان و رحمت وسيعش بودن است، اين توجه به خدا روحيه سرباز مجاهد را تقويت مى‏كند و در پرتو آن‏ احساس مى‏کند كه در ميدان مبارزه تنها نيست، تكيه گاه نيرومندى دارد كه هيچ قدرتى در برابر آن مقاومت نمى‏كند، و اگر هم كشته شود به بزرگترين سعادت، يعنى سعادت شهادت رسيده است و در جوار رحمت حق رستگار خواهد بود، خلاصه ياد خدا به او نيرو و آرامش و قوت و قدرت و پايمردى مى‏بخشد. به علاوه ياد و عشق خدا، عشق زن و فرزند و مال و مقام را از دل بيرون ميکند و توجه به خدا علتهایی كه باعث سستى در امر مبارزه و جهاد مى‏شود را از خاطر مى‏برد، چنان كه" امام سجاد" زين العابدين ع در دعاى معروف صحيفه كه براى" مرزبانان اسلام" و مدافعان سرحدات مسلمين خوانده به پيشگاه خدا چنين عرض مى‏كند: وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ، وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نُصْبَ أَعْيُنِهِمْ:" پروردگارا! (در پرتو ياد خويش) ياد دنياى فريبنده را از دل اين پاسداران مبارز بيرون كن، و توجه به زرق و برق اموال را از قلب آنها دور ساز، و بهشت را در برابر چشمان فكر آنها قرار ده". سومین دستور که از مهم‏ترين برنامه‏هاى مبارزه است ، توجه به مسئله رهبرى و اطاعت از دستور پيشوا و رهبر است همان دستورى كه اگر انجام نمى‏گرفت جنگ بدر به شكست كامل مسلمانان منتهى مى‏شد، لذا در آيه بعد مى‏گويد:" و اطاعت خدا و پيامبرش كنيد" (وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ‏).
چهام : و از پراكندگى و نزاع بپرهيزيد" (وَ لا تَنازَعُوا)." زيرا كشمكش و نزاع و اختلاف مجاهدان در برابر دشمن نخستين اثرش سستى و ناتوانى و ضعف در مبارزه است" (فَتَفْشَلُوا)." و نتيجه اين سستى از ميان رفتن قدرت و قوت و هيبت و عظمت شماست" (وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ‏)." ريح" به معنى باد است و اينكه مى‏گويد: اگر به نزاع با يكديگر برخيزيد سست مى‏شويد و به دنبال آن باد ، شما را از ميان خواهد برد اشاره لطيفى به اين معنى است كه قوت و عظمت و جريان امور بر وفق مراد و مقصودتان از ميان خواهد رفت زيرا هميشه وزش بادهاى موافق سبب حركت كشتى‏ها به سوى منزل مقصود بوده است، و در آن زمان كه تنها نيروى محرك كشتى وزش باد بود اين مطلب فوق العاده اهميت داشت. به علاوه وزش باد به پرچم‏ها نشانه بر پا بودن پرچم كه رمز قدرت و حكومت است مى‏باشد و تعبير فوق كنايه‏اى از اين معنى است.
حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت گفت : خب در این میدان نبردی که ما الان هستیم البته از ابتدای فریاد آزادی خواهی و استقلال طلبی و اسلام خواهی امام راحل ، این نبرد آغاز شده در دوران انقلاب که البته از ابتدای عصر هابیل و قابیل از مواجهه وجود دارد ، اکنون این نبرد نزدیک به مرحله اوج خودش است ، آنچنانکه دشمن ما به زبان جاری کرد ، نخست وزیر جنایتکار و تروریست صهیونیست ها نتانیاهو گفت : «جنگ ما، فقط جنگ با حماس، حزب الله و... نیست، جنگ ما جنگ آخرالزمانی است » ، در اینچنین نبردی ما نیاز داریم با مراجعه به قرآن کریم دستورات الهی را دریافت کنیم ، ثبات قدم ، صبر و استقامت ، اطاعت از رهبری ، عدم منازعه و درگیری داخلی و توصیه های مهم دیگر باید نصب العین باشد تا خطری متوجه اسلام و انقلاب مان نشود ، هرچند دشمن در حال شبهه پراکنی است که در ایمانمان تردید کنیم تا ثبات قدم را بگیرد ، صحنه را به گونه ای پیش میبرد تا با ترور فرماندهان مقاومت سلیمانی ها و سید مقاومت سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه و یحیی سنوار و نیل فروشان ها و زاهدی ها و .... و دست زدن کشتارهای جمعی با فجیعترین شکل ممکن و تحریم اقتصادی و ... صبر و استقامت ما را از بین ببرد و با شبهه پراکنی و تردید افکنی بخواهد در مسیر باور به رهبری و ولایت فقیه و اطاعت از او ما را سست کند و با چاپ مقالات و پرداختن به حاشیه ها و بیان کردن مباحث اختلافی در جامعه با استفاده از روزنامه های زرد و قلم بدستان اجیر شده ، بین صفوف مومنین شکاف ایجاد کند ، بدانند که این کارها در اراده ما سستی ایجاد نخواهد کرد ، ما در میدان هستیم و خواهیم ماند تحت اوامر رهبر حکیم و عزیزمان ثابت قدم با ایمان محکم به این راه پر افتخاری که چهل و اندی سال طی کردیم پیش خواهیم رفت.
اما از تحرک دشمن نباید غافل شد ، جهاد تبیین الان هم یک وظیفه برای همه است تا آنهایی که فی قلوبهم مرض و قلبشان آغشته به نفاق است در صفوف مردم رخنه نکنند ، مدارس ما و حوزه های علمیه ما ، مراکز تعلیم و تربیت ما در این حوزه وظیفه دارند تا به هنگام و با اقدام دقیق و صحیح نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند. و مطمئنا اگر دستورات الهی را رعایت کنیم ، پیروزی نهایی با ماست. شیوه مقامت مابه شیوه مقاومت امام خمینی ره است امام خامنه‌ای: «در ادبیات سیاسىِ بین‌المللى، عنوان «مقاومت به شیوه‌ى امام خمینى» یک عنوان است. آنچه در تعبیرات فرنگى‌ها وجود داشت و بعد از قضیه‌ى آزادسازى خرّمشهر خیلى این اصطلاح شایع شد، «دکترین مقاومت امام خمینى» است؛ این را مطرح کردند و مقاله‌ها نوشتند. یکى از چهره‌هاى سیاسى معروف دنیا در مقاله‌اى نوشته است که «دوران نقش‌آفرینى منحصر به فردِ توان نظامى و اقتصادى در سیطره‌ى جهانى در حال افول است؛ اینکه یک کشورى توان نظامى زیادى داشته باشد و توان اقتصادى زیادى داشته باشد و بتواند به سیطره‌ى خود ادامه بدهد، دیگر در حال افول است؛ دنیا عوض شده»؛ او می‌نویسد که «در آینده‌ى نه چندان دور شاهد قدرتهاى فرامرزى‌اى خواهیم بود که از لحاظ ماشین‌آلات جنگى - مثل بمب اتم - یا سهم در تولید صنعتى جهانى، چندان بالا نیستند امّا با قدرت تأثیرگذارى بر میلیون‌ها انسان، سیطره‌ى نظامى و اقتصادى غرب را به چالش خواهند کشید». این را یک سیاستمدار و صاحب‌نظر سیاسى غربى و آمریکایى می‌گوید. بعد هم اضافه می‌کند که «دکترین مقاومت خمینى با تمام توان، شاهرگ‌هاى سیطره‌ى غرب و آمریکا را هدف گرفته است». راز ماندگارى جمهورى اسلامى این‌ها است؛ این خطّى است که امام در میان ما باقى گذاشت؛ خطّ مقاومت و ایستادگى» و مطمئنا ما به پیروزی نهایی با داشتن این ویژگی ها خواهیم رسید. ان شاءالله

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود