3 دی 1390
شماره خبر: 3192

انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی در کرج راه اندازی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی در کرج راه اندازی می شود

مدیر فرهنگسرای امام رضا (ع) شهرداری کرج گفت: به زودی انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی در فرهنگسرای امام رضا (ع) آغاز به کار می کند.
سید رقیه موسوی با بیان این مطلب اظهار داشت: این فرهنگسرا علاوه بر برگزاری های آموزشی کلاسها برای ثبت نام ترم زمستان در این فرهنگسرا، در نظر دارد انجمنی به منظور حمایت از بیماران اسکیزوفرنی را در این فرهنگسرا به بهره برداری برساند. وی افزود: این انجمن برای نخستین بار در کرج و با مسئولیت مجید نور محمدی تشکیل شده است. این مسئول در ادامه تأکید کرد: راه اندازی و عملکرد مثبت این انجمن نیاز به اهتمام و تعامل در تمامی دستگاه های خدمات رسان در این زمینه ، دارد. موسوی ادامه داد: حمایت دستگاههایی چون شهرداری و بهداشت و درمان و ... می تواند نقش مهمی را در حمایت از این بیماران ایفا کند.
وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه خانواده به رسمیت شناختن بیماری در عضو خانواده است، افزود: علاوه بر جامعه، خانواده این بیماران موظفند، در محیط خانه آرامش را حفظ کنند و از خرده گیری ها و سرزنش های ناموجه نسبت به بیمار پرهیز کنند. موسوی با بیان اینکه افراد خانواده باید در درمان بیمار چه درمان های دارویی و چه درمان های روانی- اجتماعی همکاری کنند،گفت: در این زمینه انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیک می تواند در این مورد به بیماران و خانواده های آنان راهنمایی و مشاوره ارائه دهد. این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر مکانی برای تشکیل جلسات این انجمن در فرهنگسرای امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است که امید است، با همکاری سایر دستگاههای خدمات رسان ارائه خدمات به این بیماران بیش از پیش انجام گیرد.



منبع: کرج نیوز

ميهمان
پاسخ 10/03/1391 - 14:12 نرگس
سلام .پدر من دچار بیماری اسکیزو فرنی میباشد .شما چگونه میتونید از ما حمایت کنید.چه جوری میتونم با شما در ارتباط باشم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود