4 دی 1390
شماره خبر: 3235

همراهی بیماری سل و ایدز مورد توجه خاص قرار گرفته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

همراهی بیماری سل و ایدز مورد توجه خاص قرار گرفته است

مشاور برنامه ' وی اچ آی وی ' ایدز دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل گفت: همراهی بیماری سل و HIV در سالهای اخیر مورد توجه خاص قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی ندامتگاه قزلحصار ،' مریم محسنی فر' افزود : بیماران مبتلا به عفونت ایمنی زمینه بیشتری برای ابتلا به سل و یا درصورت ابتلای قبلی برای فعال شدن بیماری دارند. وی اضافه كرد: مرگ و میر در بیماران HIV مثبتی كه مبتلا به سل می شوند چهار برابر افرادHIV منفی مبتلا به سل است كه این واقعیت در محیط های بسته زندان كه دارای تراكم جمعیت است اهمیت ویژه ای دارد تا اقدامات مهم كاهش آسیب از تشخیص و درمان بیماران مبتلا به عفونت سل در چنین فضاهایی آموزش داده شود. وی گفت: دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متعهد است كه فعالیت های مربوط به پیشگیری و درمان عفونت نقض ایمنی را برای گروه مصرف كنندگان مواد و نیز مددجویان عملیاتی سازد بدین منظور در سال جاری فعالیتهای مختلفی در این زمینه برنامه ریزی شده كه یكی از آنها برگزاری كارگاه اختصاصی در زمینه عفونت نقص ایمنی و سل برای پزشكان شاغل در سازمان زندانها است. مشاور برنامه وی اچ آی وی ایدز دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل ارتقای آگاهی پزشكان را از اثرات مثبت برگزاری این كارگاه در زندان خواند و افزود: هدف از برگزاری این كارگاه متوجه ساختن پزشكان به اهمیت تشخیص سل در بیماران با عفونت نقض ایمنی است. وی اضافه كرد: نظر به اینكه پزشكان در فعالیتهای روز مره با تعداد بسیاری از بیماران سر و كار دارند مهم است كه دانسته های قبلی خود را در زمینه سل و عفونت نقض ایمنی به روز ساخته و مشكلات تشخیصی را برطرف سازند كه این كارگاه تأثیر مثبتی در بهبود سلامتی و بهداشت مددجویان دارد.
گفتنی است مبانی بیماریهای سل و ارتباط آن با عفونت نقض ایمنی با هماهنگی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با حضور پزشكان زندانهای استان تهران در ندامتگاه قزلحصار برگزار شد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود