1 مرداد 1392
شماره خبر: 37870

فراموشی استعدادهای کودکان در سایه اجبار و چشم و هم چشمی والدین

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فراموشی استعدادهای کودکان در سایه اجبار و چشم و هم چشمی والدین


هر کودکی که پا به این جهان می گذارد، استعدادهای مختلفی در زمینه یا زمینه های مختلف دارد و والدین باید تلاش کنند تا این استعدادها شناسایی و شکوفا شود درحالیکه برخی از خانواده ها هیچ توجهی به این موضوع ندارند و به جای کشف این استعدادها کودکان خود را مجبور به رفتن به کلاس زبان انگلیسی می کنند و از استعدادهای آنها غافل می مانند.
هر کودکی بر اساس عوامل ژنتیکی و محیطی و سایر عوامل شناخته شده و نشده، استعداد یا استعدادهای خاص خود را دارد و هرگاه این استعدادها شناسایی و شکوفا شوند، فرد می تواند بیش از گذشته برای خود و جهان مفید باشد. به عنوان مثال، کودکی که استعداد ریاضی و فیزیک دارد، در صورت شناسایی و شکوفایی درست این استعداد و فراهم بودن سایر زمینه ها و امکانات محیطی مورد نیاز، این پتانسیل را دارد که به یک نابغه در زمینه ریاضی و فیزیک تبدیل شود. کودکی که استعداد نقاشی دارد نیز اگر استعداد وی به درستی شناسایی و شکوفا شود و شرایط محیطی نیز فراهم باشد، می تواند به یکی از بزرگترین هنرمندان نقاش جهان تبدیل شود. این امر تنها شامل استعدادی هنری و علمی نمی شود و طیف گسترده ای از جمله زمینه های ورزشی، ادبی و ... را در برمی گیرد.
نگاهی به تاریخ علم، هنر، ادبیات، ورزش و ... نشان می دهد که افرادی که در هریک از این زمینه توانسته اند به یکی از بهترینهای زمان خود یا همه زمانها تبدیل شوند، افرادی بوده اند که به کمک خود و دیگران توانسته اند استعدادهای خود را کشف و آنها را به فعلیت برسانند.
اطلاع از استعدادها و شکوفایی آنها موجب تبدیل شدن

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود