19 دی 1390
شماره خبر: 3853

تعامل رسانه ها با ستاد دیه در آزادی محكومان غیر عمد موثر است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تعامل رسانه ها با ستاد دیه در آزادی محكومان غیر عمد موثر است

مدیركل زندانها و اقدامات تامینی استان البرز گفت: تعامل رسانه ها با ستاد دیه در كاهش جرم و آزادی محكومان مالی غیر عمد بسیار موثر است.
' سید ابولقاسم علوی ' در نشست كمیته اطلاع رسانی ستاد دیه استان البرز افزود: اطلاع رسانی مناسب توسط رسانه های جمعی موجب كاهش جرم و جنایت و شكوفایی جامعه خواهد شد. وی اضافه كرد: رسانه ها با قلم زیبا می توانند پیامدهای منفی جرم را تشریح كرده و موجب كاهش جمعیت كیفری شوند. علوی یادآور شد: ستاد دیه با تدبیر بزرگان كشور و با هدف حمایت از مجرمان مالی غیرعمد تشكیل شده است.
مدیركل زندانهای استان البرز اظهار داشت: كمك به زندانیان نیازمند هدف اصلی ستاد دیه است كه اهالی رسانه و مطبوعات می توانند بزرگترین كمك را در این جهت داشته باشند. وی گفت: اعطای كمك های بلاعوض و وام قرض الحسنه دو شیوه كمك رسانی به این زندانیان است كه راهكارهایی نیز برای آن اجرای آنها تدوین شده است. علوی اضافه كرد: برای پرداخت كمك های بلاعوض باید خیرانی وجود داشته باشند كه بتوان این نوع كمك را در اختیار زندانیان قرار داد. وی افزود: وام های قرض الحسنه نیز به عنوان شیوه دوم ، پس از تایید گروه تحقیقات از محل ستاد دیه و بانك های عامل تجارت ، رفاه و ملت قابل پرداخت است. علوی اظهار امیدواری كرد : با مشاركت هرچه بیشتر خیرین در ستاد دیه، زمینه آزادی بیش از پیش محكومان واجد شرایط فراهم شود. در این نشست كه در محل اداره كل زندانهای استان البرز برگزار شد، 15 نفر از مسوولان و كارشناسان زندانهای البرز و ستاد دیه استان و اصحاب رسانه شركت داشتند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود