20 دی 1390
شماره خبر: 3866

سطح دریاچه سد امیرکبیر در حال پاکسازی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سطح دریاچه سد امیرکبیر در حال پاکسازی است

سپیدرا آنلاین: با همکاری مدیریت طرح پیشگیری از آلودگی آب شرب تهران ، بخشداری آسارا و دهیاری آدران زباله های انباشته شده روی سطح دریاچه سد امیرکبیر در حال جمع آوری و پاکسازی است .
به گزارش روابط عمومی بخشداری آسارا ، بخشدار آسارا ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : با توجه به تعامل و هماهنگی فیمابین بخش و مسئول مجری طرح پیشگیری از آلودگی آب شرب تهران و پیرو همکاری های قبلی طراحی ، ساخت و نصب مخازن مکانیزه زباله در فاز اول به تعداد 50 دستگاه ( در دهستان آدران انجام شد ) و فاز دوم نیز به تعداد 50 دستگاه برای نصب در محدوده دهستان آسارا و نساء تحویل که به محض مساعد شدن هوا نسبت به کارگذاری آن اقدام خواهد شد . محسن محمدی افزود : با پیگیری های انجام شده و تخصیص اعتبار توسط دکتر اسلامی زاده ، عملیات پاکسازی سطح دریاچه آغاز و در حال جمع آوری زباله و پسماندهای حاصل از سیلاب های چند ساله می باشد . این مقام مسئول اضافه کرد : امید است با تخصیص اعتبار مناسب این روند بصورت مستمر ادامه داشته تا مسافران و گردشگران شاهد صحنه های ناخوشایند در دریاچه نبوده و آب پاکیزه و تمیز نگهداشته شود . مدیریت طرح پیشگیری از آلودگی آب شرب تهران تأکید کرد : 2 کار با تعامل و همکاری بخشداری آسارا به نتایج مثبتی رسید یکی جمع آوری زباله از حوزه آبریز بخش که مقرر گردید تهیه ابزار و ادوات شامل سطل های زباله توسط آن مدیریت و جمع آوری آن توسط مجموعه بخشداری انجام گردد . دکتر اسلامی زاده تصریح کرد : پارت اول نصب سطل های مکانیزه در دهستان آدران انجام و پارت دوم نیز به تعداد 50 عدد از محل دریاچه سد به بالا با کارگذاری پایه عملی خواهد شد . وی اضافه کرد : تعامل بعدی جمع آوری زباله های روی دریاچه سد امیرکبیر بود که با همکاری مشترک بخشداری آسارا و دهیاری آدران در حال انجام است . نامبرده گفت : خوشحالیم که دریاچه سد که محیطی توریستی و ارزشمند برای کشور است پاکیزه شد و همچنین از مردم در این خصوص تقاضای همکاری داشتند که زباله ها را در داخل سد و حاشیه رودخانه نریزند تا برای همیشه یک محل پاکیزه داشته باشیم .
در ادامه دهیار آدران گفت : طی توافقنامه با مدیریت طرح پیشگیری از آلودگی آب شرب تهران در مدت یکماه با توجه به فصل سرما و مشکلات عدیده ای که وجود داشت حدود 60 تن از زباله های انباشته شده برروی دریاچه جمع آوری و به همین میزان نیز در سطح دریاچه موجود می باشد که همچنان کار بطور مستمر ادامه دارد و پیشرفه کار را نیز مطلوب دانستند.
غلامرضا جلالی افزود : این امر باید اساسی صورت پذیرد و مقرر شد در آینده نزدیک توافقی برای ادامه کار انجام شود و در پایان از مدیریت طرح پیشگیری از آلودگی آب شرب تهران ، بخشداری آسارا ، شورای اسلامی بخش آسارا ، شهرداری آسارا ،مدیریت سد امیرکبیر و کلیه عواملی که در این راستا نهایت همکاری و تعامل را داشتند تقدیر و تشکر نمودند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود