26 دی 1390
شماره خبر: 4102

مرکز سنجش آلایندگی خودروها در البرز به یورو 4 ارتقا می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مرکز سنجش آلایندگی خودروها در البرز به یورو 4 ارتقا می یابد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از ارتقاء تست مرکز آلاینده های خودرو از یورو 2 به یورو 4 در سفر 29 دی ماه رئیس جمهور خبر داد و برنامه های این اداره کل را در هفته هوای پاک تشریح کرد.
حسین پسندیده در حاشیه برگزاری آیین زنگ هوای پاک در مدرسه ابتدایی دخترانه اسدآبادی کرج، برنامه های این مرکز را همزمان با آغاز هفته پاک تشریح کرد و گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز همزمان با آغاز این هفته برنامه های ویژه ای را در سراسر استان تدارک دیده است. وی افزود: نواخته شدن زنگ هوای پاک با مشارکت آموزش و پرورش استان البرز اقدامی نمادین برای آغاز برنامه های این مرکز بوده است. پسندیده در ادامه انجام برنامه درختکاری، اختصاص بخشی از خطبه های نماز عبادی - سیاسی این هفته پیرامون جایگاه حفظ محیط زیست را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد. مدیرکل محیط زیست استان البرز در ادامه معاینه فنی خودرو ها با اطلاع رسانی در مراکز استان برای تنظیم موتور را در دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: از آنجا که بیشترین حجم آلودگی ناشی از دود خودروهاست، با مشارکت مرکز پخش فراورده های نفتی در 4 پایگاه استان که معاینه فنی خودروها به منظور کاهش آلودگی صورت می گیرد و این امر نیز از جمله اهداف مهم این مرکز از بدو تأسیس دراستان البرز بوده است.
الزام خودروسازان به سنجش آلایندگی خودروها پیش از شماره گذاری
پسندیده بیان کرد: این مرکز تست میزان آلایندگی خودروها را برعهده دارد و خودروسازان موظف اند قبل از پلاک و شماره گذاری، خودروهای طراحی شده را برای سنجش به این مراکز بفرستند. وی اظهارداشت: با سفر رئیس جمهور به استان البرز شاهد ارتقاء مرکز تست آلایندگی خودروها از یورو 2 به یورو4 خواهیم بود.
مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی در حفاظت از محیط زیست
مدیرکل حفاظت از محیط زیست در آغازین روز هفته هوای پاک بر مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی برای حفاظت از محیط زیست تأکید کرد و گفت: هوای پاک حق تمام انسانهاست و برای دستیابی به آن مشارکت و همکاری تمام دستگاهها امری ضروری است. وی افزود: شهرداری ها، دانشگاه علوم پزشکی و اصحاب رسانه با همکاری خود با سازمان محیط زیست نقش موثری در مشارکت همه اقشار جامعه خواهند داشت.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود