19 بهمن 1390
شماره خبر: 4828

كارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده در محیط زیست برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

كارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده در محیط زیست برگزار شد

كارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده با حضور بیش از 60 نفر از كاركنان دانشگاه محیط زیست در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.
مدرس كارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده دراین كارگاه ضمن تشریح جایگاه مالیات و نحوه تاثیرگذاری آن بر زندگی شهروندان به آموزش كلیات و تعاریف قانون مالیات بر ارزش افزوده، معافیت ها، نرخ و نحوه محاسبه مالیات،وظایف و تكالیف مودیان و .. پرداخت.
'هادی اسدپور' گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده اولین بار در سال 1918 میلادی توسط فون زیمنس مطرح شد، اولین كشوری كه این قانون را اجرا كرد فرانسه در سال 1948 بود.
وی افزود: كشور كره جنوبی اولین كشور آسیایی اجرا كننده قانون مذكور است و تاكنون 148 كشور با ویژگی های متنوع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این قانون را عملی كرده اند.
اسدپور اظهار داشت: درصد این مالیات در نزدیك به 50 درصد از كشورهای یاد شده 15 الی 20 درصد و در كمتر از پنج درصد از كشورهای مذكور كمتر از 10 درصد است و ایران كمترین نرخ مالیات بر ارزش افزوده را دارد. وی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در ایران در سال 1366 به مجلس رفت و بنا بر شرایط خاص آن زمان ( جنگ تحمیلی ) توسط دولت پس گرفته شده و مجدداً در سال 1380 به دولت ارایه و در سال 1381 بصورت لایحه تقدیم مجلس شد و در سال 1384 كلیات آن به تصویب مجلس رسید و نهایتاً در اردیبهشت 1387 توسط مجلس مصوب شده و خرداد همان سال به تایید شورای نگهبان رسید و اول تیرماه توسط رییس جمهور ابلاغ شد. در این كارگاه آموزشی یك روزه كه بیش از 60 نفر از كاركنان دانشگاه محیط زیست شركت كردند، كتاب قانون مالیات بر ارزش افزوده و جزواتی در خصوص این موضوع میان شركت كنندگان توزیع شد.



منبع: ایرنا

ميهمان
پاسخ 13/12/1390 - 15:38 سمیه
باسلام. در مورد مالیات های سبز مطالب بیشتری در قرار دهید . ممنون می شم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود