23 خرداد 1391
شماره خبر: 7843

مالیات بر ارزش افزوده به 5 درصد رسید/مناطق نسبت به معرفی نماینده اقدام کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 مالیات بر ارزش افزوده به 5 درصد رسید/مناطق نسبت به معرفی نماینده اقدام کنند

سپیدار آنلاین: مسئول ارزش افزوده حوزه اداری مالی شهرداری کرج خبرداد: درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری به پنج درصد افزایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سلیمان فلاح در دومین دوره همایش حسابداری و حسابرسی شهرداری کرج در مشهد با اعلام این خبر افزود: این میزان در گذشته برابر با چهاردرصد بوده است. وی ادامه داد: 9/2 درصد از ارزش افزوده مربوط به مالیات و 1/2 درصد نیز شامل عوارض می باشد. این مسئول خطاب به مسئولان ذیربط در حوزه مالی و حسابرسی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شهردار کرج، مدیر امور مالی و مدیر درآمد شهرداری کرج مقرر شد همه سازمان ها جهت اخذ کد اقتصادی به سازمان امور مالیاتی مراجعه و نسبت به دریافت کد اقدام کنند. وی با اشاره به مخالفت همه مسئولین کلانشهر ها و سازمان های تابعه با موضوع فوق، عنوان کرد: مسئولان فوق با موضوع پرداخت مالیات عملکرد و کد اقتصادی مخالف بودند این درحالیست که درنهایت بر اساس قانون سازمان ها اقدام به دریافت کد از سازمان امور مالیاتی شدند. سلیمان فلاح بیان کرد: شرایط مناطق و سازمان ها در سال جاری نسبت به سال های گذشته در خصوص مالیات بر ارزش افزوده تغییر کرده است. وی عنوان کرد: این تفاوت ها در خصوص قراردادهای فی مابین سازمان ها با شهرداری مرکز و مناطق جهت دریافت و یا پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اعمال شده است. مسئول ارزش افزوده حوزه اداری مالی شهرداری کرج، افزود: با توجه به معافیت شهرداری از پرداخت مالیات، می بایست در مناطق همانند پیمانکاران و شرکت ها، مقررات قانون ارزش افزوده رعایت و اعمال شود. سلیمان فلاح تاکید کرد: در این خصوص دریافت گواهی ثبت نام و فرم نمونه یک اداره دارایی حائز اهمیت است.
مناطق نسبت به معرفی نماینده اقدام کنند
مسئول ارزش افزوده حوزه اداری مالی شهرداری کرج با تاکید بر انتخاب نماینده مالیات بر ارزش افزوده از سوی مناطق، عنوان کرد: مناطقی که تا کنون نماینده منطقه خود را انتخاب نکرده اند هر چه سریعتر نسبت به انجام این مهم اقدام نمایند. وی با اشاره به اینکه، سه ماه اول سال جاری رو به اتمام است، اظهارداشت: بر اساس برنامه زمانبندی ضروری است مناطق نسبت به ارسال احضار نامه طبق زمانبندی مشخص شده از سوی دارایی به این اداره اقدام کنند. این مسئول خواستار شد: همه همکاران و نمایندگان مالیات بر ارزش افزوده در مناطق ضمن ارسال به موقع اسناد و مدارک حداکثر تا تاریخ پنجم تیرماه سال جار اقدام کنند. سلیمان فلاح تاکید کرد: دقت در جداول تهیه شده، جمع آوری آن ها همراه با پرینت های مربوطه در ارائه این استاد لحاظ شود. مسئول ارزش افزوده حوزه اداری مالی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه مدارک ارائه شده بر روی برگ های مناسب به صورت خوانا کپی شود، افزود: قید کردن مبالغ مالیات بر ارزش افزوده در این برگ ها ضروری است. سلیمان فلاح تصریح کرد: علاوه بر این همه مدارک ارسالی باید مهمور به مهر امور مالی و امضاء مسئولین مربوطه باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود