17 اسفند 1390
شماره خبر: 5572

طرح تفکیک آپارتمانها بدون حضور متقاضی در استان البرز اجرا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح تفکیک آپارتمانها بدون حضور متقاضی در استان البرز اجرا می شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز گفت: سال آینده طرح تفکیک آپارتمان بدون حضور متقاضی در استان البرز به عنوان پایلوت کشوری به اجرا درمی آید.
علی بهبهانی در خصوص طرح تفکیک آپارتمانها بدون حضور متقاضی گفت: این طرح از سال آینده برای اولین بار در کشور در استان البرز اجرا می شود. وی گفت: بر اساس این طرح نقشه بردار نظام مهندسی موظف به تحویل نقشه به سازمان ثبت است و کل روند رفع نقص و یا تایید نقشه در 15 دقیقه انجام می شود. بهبهانی با بیان اینکه پس از تایید نقشه، باجه پستی مستقر در محل آپارتمان، درخواستهای متقاضیان را تحویل می گیرد، ادامه داد: پس از تایید نقشه و تنظیم صورت جلسه دعوت نامه از طریق پست برای صاحب پلاک فرستاده می شود تا به سیستم پستی مراجعه کند و باقی مراحل طی شود. به گفته بهبهانی برای تسهیل کارها کلیه هزینه های این طرح از طریق عابر بانک وصول می شود.
وی بابیان اینکه طرح تفکیک آپارتمانها بدون حضور متقاضی تا کنون در کشور به اجرا در نیامده است، افزود: مطالعات کارشناسی طرح مذکور با دو هزار نفر ساعت از سال 86 در استان البرز آغاز شد و پس از بررسی های فراوان و تنظیم نهایی به عنوان برندی البرزی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحویل شد. وی افزود: پس از اخذ تایید نهایی از سازمان این طرح ابلاغ و از سال آتی در استان البرز به اجرا در می آید.
طرح تفکیک آپارتمان تکمله طرح برون سپاری است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز با اشاره به مزیتهای طرح تفکیک آپارتمانها بدون حضور متقاضی، تصریح کرد: معمولا در مراجعات حضوری و رفت و آمدهای مکرر به ادارات ثبت انرژی زیادی از افراد گرفته می شود که با اجرای این طرح 70 درصد انرژی منفی و خستگی حاصل از مراجعه حضوری حذف می شود. وی همچنین با بیان اینکه این طرح تکمیل کننده طرح برون سپاری است که از مرداد ماه سال 89 به اجرا درآمده است، اذعان داشت: طرح برون سپاری به دلیل نقص و ضعف در اجرا نتوانست انتظارات را برآورده کند به همین دلیل طرح تفکیک پیش بینی شد. بهبهانی یادآور شد: برای اجرای این طرح تفاهم نامه ای سه جانبه بین سازمان نظام مهندسی، پست و ثبت اسناد و املاک تنظیم شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود