28 فروردین 1391
شماره خبر: 6345

اجرای طرح صدور اسناد مالکیت تک برگی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای طرح صدور اسناد مالکیت تک برگی در البرز

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز گفت: طرح صدور و تعویض اسناد مالکیت به صورت تک برگی و رایانه‌‌ای در این استان با جدیت پیگیری می‌شود و اجرای این طرح رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال داشته است.
علی بهبهانی اظهار داشت: اسناد مالکیتی که هم اکنون در اختیار مردم قرار داشته و به اسناد دفترچه‌ای و منگوله‌دار معروف است، دارای برخی از اشکالات بوده که اصلاح آن در دستور کار سازمان ثبت اسناد قرار دارد. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه این اسناد در طول زمان مورد آسیب قرار گرفته و همچنین سیستم‌های صدور اسناد دفترچه‌ای به صورت دستی و غیر رایانه‌ای است. این مسئول خاطر نشان کرد: به طور طبیعی مراحل کاری که به صورت غیر رایانه‌ای انجام می‌شود، دارای اشکالاتی است که به همین دلیل سازمان ثبت اسناد طرح صدور و تعویض اسناد مالکیت تک برگی را در دستور کار خود قرار داد. بهبهانی تصریح کرد: این طرح از ابتدای سال 89 در سراسر کشور اجرا شد که مدیریت ثبت اسناد از همان زمان در استان البرز و به ویژه مرکز استان به صورت جدی پیگیر اجرای این طرح شد.
* محاسن اسناد مالکیت تک برگی
وی در بخش دیگری از سخنان خود به محاسن این اسناد اشاره کرد و گفت: سندهای تک برگی فوق به صورت رایانه‌ای صادر شده و در هر زمان و هر نقطه‌ای از کشور صحت آن قابل پیگیری است. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز خاطر نشان کرد: از سوی دیگر مراحل صدور اسناد مالکیت تک برگی بسیار کمتر از اسناد دفترچه‌ای و منگوله‌دار است و این مراحل با اطمینان و ضریب خطای بسیار پایینی انجام می‌شود. به گفته بهبهانی امکان صدور المثنی برای اسناد مالکیت تک برگی نیز وجود دارد.
* صدور بیش از 50 هزار سند مالکیت تک برگی در استان البرز
بهبهانی در پاسخ به این پرسش که اجرای این طرح در استان البرز در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: تاکنون بیش از 50 هزار سند مالکیت تک برگی در استان صادر و در اختیار شهروندان قرار گرفته است. وی در پایان تاکید کرد: تلاش ما این است که به مرور زمان و در فاصله زمانی معین و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمام اسناد املاک استان البرز به صورت رایانه‌ای و تک برگی در اختیار مردم قرار گیرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ميهمان
پاسخ 17/11/1391 - 12:55 آرش ناظمی
در تاریخ 2/11/91 سند دفتر چه ای را برای تبدیل به سند تک برگی تحویل اداره اسناد ناحیه 3 کرج نمودم لطفا در صورت امکان زمان تحویل سند تک برگی را به اینجانب اطلاع دهید با تشکر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود