25 اسفند 1390
شماره خبر: 5830

دست جاده چالوس امسال برای میزبانی پر است/ سوخت رسانی سیار به مسافران

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دست جاده چالوس امسال برای میزبانی پر است/ سوخت رسانی سیار به مسافران

چهارمین جاده گردشگری جهان، امسال استقبالی متفاوت و شایسته از مسافران نوروزی خواهد داشت، کمبودها و ضعف های آن مورد توجه مسئولان قرار گرفته و امسال با دستی پر میزبان مسافران خواهد بود.
جاده چالوس کرج چهارمین جاده زیبای گردشگری جهان است که نه تنها مسیر مواصلاتی مهم برای دسترسی به نوار شمالی کشور است، خود یک جاذبه بی نظیر گردشگری است.
بخش زیادی از مسافران نوروزی که شهرهای شمالی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند، ترجیح می دهند جاده چالوس را به عنوان مسیر سفر خود انتخاب کنند تا ضمن آنکه به مقصد سفرخود می رسند، از دیدنیهای بی بدیل این جاده بهره برداری کنند. روستاهای تاریخی و مملو از جاذبه، سد امیرکبیر، صعود و فرود های بی نظیر جاده، صخره ها و از مهمتر رودخانه ای که آدمی را تا پایان سفر همراهی می کند، همه وهمه سبب می شوند تا بیشترین حجم سفر را این جاده زیبا داشته باشد. جاده چالوس کرج در حالی افتخار این را دارد که به عنوان چهارمین جاده گردشگری جهان نامیده شود که در بسیاری از مناطق خود با کمبودهای جدی خدماتی و رفاهی مواجه است. با آنکه این جاده بسیار مهم همیشه مد نظر و توجه مسئولان بوده و بارها و بارها وعده وعیدهائی مبنی بر عمران و آبادانی و ارائه خدمات رفاهی بیشتر در این جاده به گوش می رسد، اما هنوز هم تجهیزات و امکانات این مسیر شایسته ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بی نظیر آن نیست. رستوران ها و مراکز پذیرائی جاده چالوس آنقدر از کیفیت و سرویس دهی مطلوبی برخوردار نبوده و در بسیاری از نقاط این جاده هتل یا مراکز اقامتی مناسب و در خور توجهی وجود ندارد. جایگاه سوخت به تعداد کافی و آنقدر که جوابگوی حجم عظیم مسافران این جاده باشد، وجود نداشته و بعضا دیده شده که مسافران مجبور به برگشت از نیمه های راه برای رسیدن به جایگاه توزیع سوخت شده اند. همچنین دستگاه خودپرداز و سیستم های بانکی در این مسیر به تعداد مناسب و آنقدر که پاسخگوی نیاز مسافران باشد وجود نداشته یا اگر هم هست در روستاها و بخش های این جاده بوده و دسترسی به آن چندان آسان نیست.
به کارگیری ظرفیت بالقوه جاده چالوس در گرو تعامل مسئولان
محمد رضا پوینده مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان البرز در خصوص امکانات و تجهیزات جاده چالوس گفت: امکانات و تجهیزات خدماتی و رفاهی جاده چالوس در خور و شایسته ظرفیت های بالقوه این جاده مهم و در واقع شاهرگ حیاتی مواصلاتی در بخش شمالی کشور نیست. وی گفت: بسیاری از نقاط جاده چالوس فاقد امکانات رفاهی از قبیل کمپینگ، مراکز پذیرائی، اقامتی و سرویس بهداشتی و جایگاه سوخت و امثال آن است که برای رسیدگی به این مقوله، همت و تعامل روز افزون چندین نهاد ذیربط لازم است. پوینده تصریح کرد: اگرچه اداره میراث فرهنگی متولی امور گرشگری است اما تلاش این نهاد بدون همکاری و تعامل نهادهای مختلف چون شهرداری، بخشداریها، اداره آب و گاز و غیره بی ثمر خواهد بود.
وی گفت: اکثر رستوران ها و مراکز پذیرائی جاده چالوس مورد بازدید قرار گرفته و با تلاش های صورت گرفته کیفیت و نحوه خدمت رسانی در این اماکن امسال رشدی چشم گیر خواهد داشت.
استقبال متفاوت جاده چالوس از مسافران نوروز 91
احمد افضلی معاون فنی عمرانی استاندار البرز در خصوص اقدامات ویژه ستاد تسهیلات نوروزی برای جاده چالوس در ایام نوروز گفت: امسال جاده چالوس با دستی پر و بهره گیری از امکانات و تجهیزات ضروری استقبالی متفاوت از مسافران نوروزی را تجربه می کند. وی افزود: در ایام نوروز امسال تیم های ویژه امداد و نجات، هلال احمر و ایستگاه های موقت نیروی انتظامی و همچنین بالگرد امداد و نجات در جاده چالوس مستقر خواهند بود. وی گفت: همچنین چندین دستگاه خودپرداز ATM در نقاط مختلف جاده چالوس مستقرشده و مسافران نوروزی هیچ مشکلی از بابت نقدینگی در این جاده نخواهند داشت. افضلی تصریح کرد: دو جایگاه سوخت سیار نیز در جاده چالوس یکی در مسیر کرج - نسا و دیگری از نسا تا تونل کندوان مستقر شده و مسافران را از نظر تامین سوخت پشتیبانی خواهند کرد. هرچند استقرار ATM موقت و جایگاه سوخت سیار در ایام نوروز و در جاده چالوس نویدی مسرت بخش برای مسافران نوروزی خواهد بود اما امید می رود نگاه ویژه مسئولان به این جاده مهم کشور و درک این موضوع که رسیدگی به جاده چالوس و تلاش برای احیای ظرفیت های بالقوه و بی نظیر این جاده چه دستاوردهای مهمی را در زمینه گردشگری و فعال کردن اقتصاد گردشگری برای استان خواهد داشت، سبب شود اقدامات زیرساختی و تحول عمرانی عظیم و ماندگار در این جاده صورت گیرد و بهره برداری از این جاده، شایسته ظرفیت هایش شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود