29 اسفند 1390
شماره خبر: 5913

البرز آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی است

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز اعلام کرد: با تلاش بی وقفه دستگاه‌های مختلف در این استان،‌ هم اکنون البرز آماده استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی است.
محمدرضا پوینده اظهار داشت: استان البرز از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی است که به طبع آن هر ساله شاهد حجم زیادی از سفرهای نوروزی به ویژه از پایتخت به سمت استان‌های شمالی و غربی کشور است. وی تصریح کرد: از سوی دیگر جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این استان از جمله جاده توریستی چالوس قرار دارد که بسیاری از مردم برای گذراندن تعطیلات خود به ویژه در نوروز به البرز سفر می‌کنند. این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین اگر چه این استان تازه تاسیس بوده و بسیاری از ادارات آن به تازگی از نظر ساختاری ارتقاء یافته‌اند،‌ اما در همان روزهای نخست تاسیس استان فوق، ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی نیز در البرز تشکیل شد. به گفته پوینده،‌ این ستاد وظیفه هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های مختلف برای اجرای طرح‌های نوروزی را بر عهده دارد. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای نوروز امسال چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ گفت: در گام نخست 15 پایگاه اطلاع رسانی در حوزه گردشگری فعال و خدمات‌رسانی این پایگاه‌ها از بیست و پنجم اسفند آغاز شده است. مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت‌ پایگاه‌های فوق معرفی جاذبه‌های گردشگری استان،‌ اماکن باستانی، زیارتی و تفریحی و بالاخره مراکز امدادی، درمانی و خدماتی است.
* آماده‌سازی بیش از 50 هزار بسته اطلاع‌رسانی فرهنگی در البرز
پوینده افزود: همچنین 50 هزار بسته اطلاع‌رسانی فرهنگی که حاوی اطلاعات مربوط به مراکز فوق است،‌ آماده شده و در مبادی ورودی و خروجی شهرستان و شهرهای استان به مسافران نوروزی تحویل می‌شود. وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اماکنی که پتانسیل جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارند از سوی میراث فرهنگی شناسایی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده‌اند. دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز تاکید کرد: بنابراین با تلاش‌های انجام شده در ماه‌های اخیر از سوی دستگاه‌های مختلف در این استان،‌ هم اکنون البرز آمادگی کامل برای استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی را دارد.
* امکان بازدید از کاخ سلیمانیه در استان البرز فراهم شد
پوینده در بخش دیگری از سخنان خود به آماده‌سازی کاخ سلیمانیه که یکی از آثار باستانی ارزشمند استان البرز است خبر داد و گفت: برای ایام نوروز امسال این کاخ به صورت ویژه آماده شده و مردم در نوروز 91 می‌توانند از کاخ سلیمانیه بازدید کنند. وی خاطر نشان کرد: همچنین بیش از 400 اثر مذهبی، فرهنگی، باستانی ارزشمند در استان البرز وجود دارد که در تمام ایام تعطیلات نوروز برای بازدید مسافران نوروزی دایر است. پوینده در پایان تاکید کرد: البرز دارای پتانسیل‌های زیادی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است و یکی از اولویت‌های مدیریت کلان استان ارتقاء جایگاه گردشگرپذیری در سال‌های آینده است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود