29 اسفند 1390
شماره خبر: 5917

استقرار 400 نیروی امدادی در جاده‌های استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استقرار 400 نیروی امدادی در جاده‌های استان البرز

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در طول تعطیلات نوروزی 400 امدادگر این مرکز در محورهای استان مستقر خواهند بود.
کوروش سلیمی اظهار داشت: استان البرز دارای چندین جاده برون شهری مهم از جمله جاده چالوس و جاده کرج ـ قزوین است که هر ساله در ایام نوروز ده‌ها هزار سفر از این محورها انجام می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تردد مسافران نوروزی از محورهای برون شهری استان البرز، امسال طرح ویژه خدمات پزشکی و امدادی از 20 اسفند تا 20 فروردین در این جاده‌ها اجرا می‌شود.
* استقرار بیش از 50 پایگاه درمانی در جاده‌های استان البرز
این مسئول ادامه داد: در همین زمینه بیش از 50 پایگاه ثابت و سیار در محورهای اصلی استان البرز مستقر شده‌ و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند. سلیمی گفت: در این پایگاه‌ها خودروهای مجهز به امکانات پزشکی ـ درمانی به همراه پزشکان مجرب به صورت شبانه‌روزی در حال آماده‌باش خواهند بود. وی خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از 400 نیروی متخصص از جمله پزشک و امدادگر مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در پایگاه‌های ثابت و سیار ما حضور داشته و تا پایان تعطیلات نوروزی آماده امدادرسانی هستند.
*‌ اولویت‌های مرکز فوریت‌های پزشکی البرز
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای خدمات‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی آسیب دیده اتخاذ شده است؟ گفت: هنگامی که برای طرح نوروزی برنامه‌ریزی می‌کردیم،‌ دستیابی به 2 هدف مهم را در اولویت کاری خود قرار دادیم. سلیمی اظهار داشت: نخست اینکه برای امدادرسانی به مسافران حادثه دیده در زمان بحرانی مانند تصادفات جادی منجر به جرح و یا بلایای طبیعی باید امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشیم که این مهم با تلاش‌های انجام شده و حمایت مسئولان ارشد،‌ محقق شد. وی ادامه داد: در حال حاضر پایگاه‌های امدادی مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز که در محورهای برون شهری مستقر هستند، از امکانات و تجهیزات مناسبی از جمله آمبولانس‌های پیشرفته برای انتقال مجروحان احتمالی برخوردارند. سلیمی گفت: به‌عنوان نمونه امسال برای نخستین بار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی البرز تهیه و به صورت سیار در جاده‌های این استان در طول تعطیلات نوروزی حضور خواهد داشت. وی افزود: این خودرو که مجهز به سیستم‌های پیشرفته پزشکی است و قابلیت انتقال همزمان حدود 15 مجروح را دارد، برای امدادرسانی در مواقع بحرانی تهیه شده است.
* تلاش برای کاهش زمان حضور امدادگران در محل حادثه
سلیمی اولویت دوم را کاهش زمان حضور امدادگران در محل حادثه توصیف کرد و گفت: با نصب سیستم‌های ردیابی مجهز (GPS) بر روی تمام خودروهای مرکز در تلاش هستیم تا این زمان را به حداقل کاهش دهیم. وی در پایان تاکید کرد: بیش از 400 پزشکان، امدادگر مهار و نیروی متخصص مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در ایام نوروز به صورت بی وقفه برای امدادرسانی به مسافران نوروزی تلاش می‌کنند و امیدواریم با این تلاش‌ها میزان خسارات جانی به مسافران به حداقل ممکن کاهش یابد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود