10 تیر 1391
شماره خبر: 8409

کاهش زمان حضور امدادگران به محل حوادث جاده‌ای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش زمان حضور امدادگران به محل حوادث جاده‌ای البرز

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز از کاهش زمان حضور امدادگران این مرکز در محل حوادث جاده‌ای خبر داد.
کوروش سلیمی اظهار داشت: استان البرز به دلیل دارا بودن چند محور جاده‌ای اصلی از جمله جاده کرج – چالوس و همچنین بزرگراه‌های تهران – کرج و کرج – قزوین ویژگی‌های خاصی از نظر حمل و نقل برون شهری دارد. وی تصریح کرد: در کنار مزایای متعددی که دسترسی به این محورها و بزرگراه‌ها برای هر استانی ایجاد می‌کند، مشکلاتی نیز به طور طبیعی وجود دارد، از جمله می‌توان به تصادفات جاده‌ای و به طبع آن خسارات جانی و مالی این تصادفات اشاره کرد.
تلاش مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز برای افزایش خدمات‌رسانی جاده‌ای
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: به همین دلیل این مرکز بخش مهمی از برنامه‌های خود را به افزایش خدمات‌رسانی جاده‌ای اختصاص داده و توان زیادی برای رسیدن به این هدف صرف می‌شود. سلیمی با تاکید بر اینکه امروزه موضوع کاهش زمان حضور امدادگران در محل حادثه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در بسیاری از حوادث حضور به موقع امدادگران و تیم‌های پزشکی نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کاهش خسارات جانی ایفا می‌کند. وی ادامه داد: به همین دلیل طرح‌های بسیاری برای کاهش زمان حضور امدادگران در محل حوادث جاده‌ای استان البرز اجرا کردیم که موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شده است.
حضور امدادگران البرزی در محل حادثه در کمتر 14 دقیقه
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در پاسخ به این پرسش که امدادگران این مرکز برای رسیدن به محل حادثه چه زمانی را صرف می‌کنند؟ عنوان کرد: ما به صورت لحظه‌ای این امر را رصد می‌کنیم. این مسئول یادآور شد: طی سال گذشته با کاهش زمان حضور امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی البرز به محل حوادث جاده‌ای روبه‌رو بودیم و تیم‌های امدادی ما طی 15 دقیقه به صورت میانگین به محل می‌رسیدند. سلیمی افزود: این روند کاهش را خوشبختانه در سال جاری نیز طی کرده و بر اساس آمارها و اسناد موجود در سه ماه نخست سال، به صورت میانگین تیم‌های امدادی ما پس از نخستین تماس در کمتر از 14 دقیقه و به طور دقیق 13 دقیقه و 41 ثانیه به محل حوادث جاده‌ای رسیده‌اند. وی با تاکید بر اینکه کاهش زمان فوق در دستور کار مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که روند کاهشی فوق همچنان تداوم داشته باشد. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در پایان اذعان داشت: البته برای رسیدن به این هدف تاثیرگذار و مهم نیازهایی نیز داریم که به عنوان نمونه می‌توان به تامین تجهیزات لازم از جمله خودروی مناسب اشاره کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود