22 فروردین 1391
شماره خبر: 6190

هزار پرونده قضایی در البرز تعیین تکلیف شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

هزار پرونده قضایی در البرز تعیین تکلیف شدند

محمدصادق مهدوی راد در تشریح علمکرددستگاه قضایی استان در سال 90 با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی سال گذشته گفت: حدود یکصدنفر طی یک آزمون برگزیده شدند که مراحل گزینش آنان به پایان رسیده است که به زودی به جمع ما می پیوندند و امسال نیز حدود 91نفر نیز گزینش و استخدام خواهند شد که مجموعاً حدود 200 نفر به جمع ما خواهند پیوست. وی اظهار امیدواری کرد تا وضع افرادی که با دادگستری همکاری می نمایند روشن شود. مهدوی را در ادامه به حوادثی از قبیل: قتل ها، جرایم خشن، کلاهبرداری، جعل، غصب اشاره کرد و گفت: با همکاری قضات محترم، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی مدیریت شد و مرتکبین جرایم به سزای اعمال خود رسیدند و تا حدودی نیز شناسنامه های جنایی لازم در این زمینه تهیه شد.
سرانه فضای فیزیکی ساختمانهای قضایی البرز افزایش می یابد
رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص افزایش سرانه ساختمانهای واحدهای قضایی استان البرز گفت: برای ساخت یک ساختمان در فردیسِ کرج و همچنین دادسرای عمومی و انقلاب کرج، موافقت نامه ای با دولت و سازمان های ذی ربط مبادله شد که البته مشکلاتی در سال گذشته بوجود آمد که اواخر اسفندماه این مشکل حل شد. وی بیان کرد: مناقصه احداث بنا در این زمینه برگزار شدکه البته به خاطر قیمت های بالایی که پیشنهاد شده بود مجبور به ابطال مناقصه شدیم که دوباره این مناقصه، تجدید خواهد شد. مهدوی راد اظهار داشت: برای ساختمان دادگستری کل نیز زمینی تدارک دیده شده است و ماده 215 آن که مربوط به موافقت نامه دولت و دستگاه می شود انجام شده است که به امید خدا با انجام این کار قدری از مشکلات رفع خواهد شد.
ساختمان دادگستری نظرآباد آماده بهره برداری است
وی بیان داشت: ساختمان دادگستری نظرآباد رو به اتمام است که قرار بود در 22 بهمن ماه افتتاح شود اما به دلیل پاره ای از مشکلات این امر به تأخیر افتاد. وی گفت: ساختمان دادگستری هشتگرد نیز در حال ساخت است که 70درصد آن انجام گرفته است در حال حاضر در حال تهیه زمین رفاهی برای استفاده پرسنل هستیم که ریاست محترم قوه قضائیه نیز جهت ایجاد فضای سبز و احداث بنا قول مساعد داده اند.
تکریم ارباب رجوع اولویت دستگاه قضای البرز
مهدوی راد در ادامه گفت: امسال باید بر تکریم ارباب رجوع بیفزاییم، شاید مسایل مختلفی باعث بدرفتاری برخی از پرسنل شود اما باید دانست که بدرفتاری آفت سازمان است و همه وظیفه دارند که در برابر مراجعین رفتار و منش اسلامی و آنچه که مورد سفارش دین مبین اسلام می باشد را رعایت نمایند. وی ادامه داد: یک سری از افرادی که وارد محاکم دادگستری می شوند مجرم هستند شاید قاتل باشند یا کلاهبرداری کرده اند، زمین خوارند و نظایر آن، اما خانواده های این افراد، نباید تحقیر گردند. وی با بیان اینکه پسر حضرت نوح (ع) با بدان بنشست و گمراه شد، گفت: اگر فرزند کسی آلود شده است قرار نیست که پدر او هم حتما گناهکار باشد. رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به موجودی پرونده ها در دادگستری کل استان البرز گفت: در سال گذشته حدود ده هزار پرونده علاوه بر پرونده هایِ جاریِ اجرای احکام، تعیین تکلیف شده است.
تأکید بر کاهش اطاله ی دادرسی
وی با اشاره به اینکه اتوماسیون اداری مدیریت شده است و بسیاری از کارهایی که در برنامه سال 90 گنجانده شده بود انجام شد البته نواقصی در سال گذشته داشته و امیدوارم در آینده، نواقص و مشکلات کمبود فضا نیز کمتر شود؛ امسال باید اوقات دادرسی کاهش یافته و اطاله دادرسی را کم نماییم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود