28 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7112

گونه های حیات وحش پس از بهبودی حتما در طبیعت رها شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گونه های حیات وحش پس از بهبودی حتما در طبیعت رها شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از فعالیت چهار مرکز نگهداری از حیات وحش در البرز خبر داد و بر بازگشت و رهاسازی این گونه ها در طبیعت تاکید کرد.
حسن پسندیده در خصوص فعالیت مراکز نگهداری از حیات وحش در البرز افزود: این مراکز تلاش می کنند برای فعالیتهای زیست محیطی عمل و نقش خود را در این خصوص به بهترین نحو ایفا کنند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: یکی از فعالیتهای این مراکز، نگهداری از گونه هایی است که فعلا امکان رها سازی آنها در طبیعت وجود ندارد و باید مورد مراقبت قرار گیرند. وی گفت: این گونه ها معمولا آسیب دیده هستند و در مراکز مجاز نگهداری از حیات وحش، تیمار می شوند و مورد حفاظت قرار می گیرند تا حالشان رو به بهبودی رود.
گونه ها پس از بهبودی باید در طبیعت رها شوند
پسندیده در پاسخ به سئوالی در خصوص رهاسازی نیز ادامه داد: پس از اینکه حال این گونه ها بهبود یابد، باید در طبیعت رها شوند و مراکز نگهداری از حیات وحش نیز باید این امر را به شکل جدی مد نظر داشته باشند و در این خصوص به وظیفه خود به بهترین نحو عمل کنند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: این اداره کل بر فعالیتهای مراکز نگهداری از حیات وحش در البرز نظارت می کند و بازرسی های لازم در این خصوص انجام می شود تا اثربخشی فعالیتها افزایش یابد. وی افزود: نظارت بر فعالیتهای مراکز نگهداری از حیات وحش همچنین کمک می کند تا اهداف زیست محیطی به میزان بیشتری محقق شود و این مراکز برای تحقق اهدافی که برای آنها تعیین شده، گام بردارند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: لازم است از حیات وحش به بهترین نحو محافظت شود و همه بخشهای ذیربطی که به نوعی با این امر سر و کار دارند، اهمیت نگهداری از حیات وحش و تاثیرات مطلوب زیست محیطی آن را در نظر داشته باشند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود