10 خرداد 1391
شماره خبر: 7541

استقرار 20 پایگاه امدادی در مسیر حرکت زائران حرم امام (ره)

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استقرار 20 پایگاه امدادی در مسیر حرکت زائران حرم امام (ره)

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از استقرار 20 پایگاه امدادی در مسیر حرکت زائران حرم امام (ره) در این استان خبر داد.
محمد منتظری اظهار داشت: هر ساله در ایام سوگواری رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سالگرد قیام خونین 15 خرداد، مردم ولایی و متدین ایران اسلامی از سراسر کشور خود را به تهران و مرقد مطهر امام خمینی (ره) می‌رسانند. وی تصریح کرد: به همین دلیل در روزهای منتهی به چهاردهم و پانزدهم خرداد شاهد هستیم که کاروان‌های عزاداری بسیاری در جاده‌های منتهی به استان تهران و مرقد مطهر امام راحل (ره) در حال حرکت هستند. این مسئول تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تامین امنیت زائران حرم امام (ره) است و وظیفه خود می‌دانیم که برای امنیت و آسایش آنها تمام توان هلال احمر را به میدان بیاوریم.
* خدمات‌رسانی هلال احمر به زائران چندین استان در البرز
منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان البرز ابراز داشت: این امر موجب شده که کاروان‌های سوگواری استان‌های شمالی، شمال غربی و برخی از استان‌های غربی و جنوبی برای رسیدن به مرقد مطهر از استان البرز عبور کنند. وی تصریح کرد: هر کدام از این کاروان‌ها یک و یا چند روز میهمان البرز بوده و برای پذیرایی از آنها امکانات خوبی از سوی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان فراهم شده است. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز ادامه داد: یکی از اعضای این ستاد هلال احمر است و وظائف مهمی به ویژه در حوزه تامین امنیت و امدادرسانی به زائران حضرت امام (ره) بر عهده ما قرار دارد.
* آماده‌باش ماموران هلال احمر در البرز
منتظری در پاسخ به این پرسش که تمهیداتی برای تحقق این اهداف صورت گرفته است، گفت: در زمان حضور کاروان‌های زیارتی در استان البرز بخش مهمی از ماموران هلال احمر در استان البرز آماده‌باش خواهند بود. وی اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 20 پایگاه امدادی هلال احمر در مسیر حرکت زائران و کاروان‌های سوگواری امام راحل (ره) مستقر شده‌اند.
* حرکت تیم‌های پزشکی در کنار کاروان‌های زیارتی
این مسئول متذکر شد: همچنین 15 تیم پزشکی که دارای تجهیزاتی همچون آمبولانس هستند نیز در زمان ورود کاروان‌های زیارتی مرقد مطهر امام (ره) به استان در کنار آنها حرکت کرده و آنها را تا زمان خروج از استان همراهی خواهند کرد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود