23 خرداد 1391
شماره خبر: 7841

کاهش تلفات جاده‌ای در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش تلفات جاده‌ای در استان البرز

رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: بر اساس آمارهای موجود طی سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش تلفات جاده‌ای در این استان روبه‌رو بودیم.
حبیب کمالوند اظهار داشت: در ابتدای دهه 80 شاهد افزایش روزافزون تصادفات برون‌ شهری و به طبع آن افزایش تلفات و جراحات حاصل از این تصادف‌ها بودیم. وی تصریح کرد: به همین دلیل پلیس راه وظائف سنگینی برای کنترل عملکرد رانندگان در جاده‌های برون شهری بر عهده گرفت و برای انجام این وظیفه مهم شاهد تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس راه در سراسر کشور و همچنین استان البرز طی سال‌های اخیر بودیم. رئیس پلیس راهور استان البرز افزود: در کنار نظارت‌های مستمر ماموران راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و محورهای برون شهری، قوانین جدیدی نیز در این حوزه به تصویب مراجع صلاحیت‌دار رسید که به موجب آن جریمه‌های سنگینی برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شد. کمالوند تاکید کرد: با اقدامات ایمنی و نظارت‌های مستمر راهنمایی و رانندگی در استان البرز شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای اصلی این استان بودیم در سال‌های اخیر بودیم که این روند همچنان ادامه دارد. به گفته وی، بر اساس آمارهای موجود میزان تصادفات جاده‌ای در سه ماه اخیر یعنی 15 اسفند تا 15 خرداد در محورهای برون شهری استان البرز کاهش یافته و به طبع آن شاهد کاهش خسارات جانی و تلفات جاده‌ای نیز بودیم.
* رتبه نخست البرز در کاهش تلفات جاده‌ای در سال 90
رئیس پلیس راهور استان البرز افزود: همچنین در ابتدای سال نیز مراکز رسمی اعلام کردند استان‌های تهران و البرز رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای را نسبت به سال 89 به خود اختصاص دادند که این آمار بهترین پاداش به ماموران پلیس راه البرز محسوب می‌شود. کمالوند تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که روند کاهش تصادفات در جاده‌های استان البرز همچنان ادامه داشته و به نقطه‌ای برسیم که تمام مسافران با سلامت کامل از جاده‌های استان عبور کنند.
* نیازمند اصلاح فرهنگ رانندگی در کشور هستیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تنها تلاش‌های راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی برای رسیدن به این هدف کافی نخواهد بود، متذکر شد: اکثر راننده‌های ما به قوانین احترام می‌گذارند و این امر بسیار ارزشمند است. رئیس پلیس راهور استان البرز در پایان اذعان داشت: باید توجه داشت که ما نیازمند اصلاح فرهنگ رانندگی در کشور هستیم و تحقق این مهم نیازمند عزم جدی و ورود موثر نهادهای فرهنگی به ویژه رسانه‌ها به مقوله اصلاح فرهنگ رانندگی در کشور است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود