30 خرداد 1391
شماره خبر: 8032

حمایت خیرین از 420 کودک یتیم در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حمایت خیرین از 420 کودک یتیم در ساوجبلاغ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ گفت: در حال حاضر خیرین این شهرستان حمایت بیش از 420 کودک یتیم را بر عهده دارند.
شاپور قاسمی در ساوجبلاغ اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که کمیته امداد طی چند سال اخیر اجرای آن را بر عهده گرفته است، طرح اکرام ایتام است. وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، افراد خیر سرپرستی یک و یا چند کودک یتیم را بر عهده گرفته و ماهانه با واریز مبلغی که خودشان تعیین می‌کنند، سرپرستی این کودکان را بر عهده می‌گیرند.
دستاوردهای اجرای طرح اکرام ایتام
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به پرسشی در خصوص این شهرستان مبنی بر اینکه اجرای این طرح چه دستاوردهایی داشته است؟‌ گفت: در این بخش مهم برای کمیته امداد پول نیست. قاسمی تاکید کرد: مهمترین هدفی که ما پیگیری می‌کنیم، تقویت روحیه مشارکت جامعه در رفع مشکلات نیازمندان و افزایش روحیه همیاری و تعامل شهروندان است. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در حال حاضر حدود 2 هزار نفر خیر در شهرستان ساکن هستند که سرپرستی از ایتام را در طرح اکرام ایتام بر عهده دارند. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ افزود: شیرینی این امر که شهروندان در رفع مشکلات نیازمند پیشگام هستند، به مراتب بیش از دستاوردهای مادی و واریز وجوهی به حساب ایتام ارزشمند است.
کمک 5 میلیارد ریالی ساوجبلاغ‌ها به ایتام
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 420 یتیم در قالب طرح اکرام ایتام در ساوجبلاغ مورد حمایت شهروندان خیر قرار دارند، گفت: خیرین طی سال 90 بیش از 5 میلیارد ریال به حساب این ایتام واریز کرده‌اند. وی در پایان اظهار داشت:‌ شهروندانی که تمایل به سرپرستی ایتام و مشارکت در اجرای طرح فوق دارند، می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوجبلاغ و طی کردن مراحل اداری، در این امر معنوی مشارکت داشته باشند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود