1 مرداد 1391
شماره خبر: 9247

اجرای طرح اکرام ایتام در فردیس در ماه رمضان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای طرح اکرام ایتام در فردیس در ماه رمضان

سپیدار آنلاین: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) فردیس گفت: طرح اکرام ایتام با هدف جذب حامیان ایتام طی ماه مبارک رمضان در این شهر اجرا خواهد شد.
حسین باریکانی اظهار داشت: یکی از طرح‌های بسیار موفقی که توسط کمیته امداد در سراسر کشور انجام شده، طرح فوق است. وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، مردم سرپرستی یک و یا چند نفر از ایتام را بر عهده گرفته و با واریز مبلغ محدودی در هر ماه، این کودکان را تحت حمایت خود می‌گیرند.
ترویج فرهنگ مهر و محبت با اجرای طرح اکرام ایتام
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) فردیس در پاسخ به این پرسش که اجرای این طرح با چه هدفی انجام می‌شود؟ گفت: اهداف مختلفی از سوی مدیریت عالی کمیته امداد طراحی شده که جذب حامی مالی برای کودکان بی‌سرپرست و همچنین ترویج فرهنگ مهر و محبت در جامعه از جمله مهم‌ترین آنها است. باریکانی افزود: امسال نیز در هفته اکرام ایتام که مصادف با دومین هفته ماه مبارک و پرفیض رمضان است، ما اجرای طرح فوق را در دستور کار خود داریم و برای این منظور 15 پایگاه در فردیس فعال خواهند شد. وی ادامه داد: مردم با مراجعه به این پایگاه‌ها که در مساجد و امکان مذهبی دایر می‌شود، می‌توانند با کسب اطلاعات ایتام زیر پوشش کمیته امداد، سرپرستی و حمایت یک و یا چند نفر از آنان را بر عهده گیرند. این مسئول در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای حمایت از هر یک از این ایتام چه میزان وجه نقد باید پرداخت شود؟ یادآور شد: این مبالغ بستگی به توان مالی افراد دارد و ما محدودیتی در تعداد و همچنین ارقام پرداختی نداریم. مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) فردیس بیان داشت: برای پذیرش سرپرستی هر کودک حداقل ماهانه باید 15 هزار تومان پرداخت شود که با توجه به تورم رقم بالا و چندان زیادی نیست.
حمایت مردم فردیس از 3 هزار 500 کودک طی سال 90
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) فردیس متذکر شد: سال گذشته که در ایام ماه مبارک رمضان این طرح را اجرا کردیم، مردم با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد حمایت از 3 هزار 500 کودک را بر عهده گرفتند. باریکانی در پایان اذعان داشت: انتظار داریم که طی سال جاری این رقم افزایش یافته و مردم خیر و نوع‌دوست فردیس حمایت تعداد بیشتری از کودکان را بر عهده گیرند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود