31 خرداد 1391
شماره خبر: 8089

مجتمع ایثار البرز تنها محل نگهداری حیوانات نادر ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مجتمع ایثار البرز تنها محل نگهداری حیوانات نادر ایران

مجتمع تفریحی ایثار یکی از مراکز تفریحی و زیبا است که در 11 کیلومتری اتوبان کرج - قزوین در نزدیکی کوهسار واقع شده است و حیوانات اهلی و وجشی نادری در آن وجود دارد.
این مجتمع در کنار نگهداری از حیوانات وحشی و اهلی، مکان بسیار زیبایی را نیز برای حضور خانواده ها به ویژه کودکان ایجاد کرده است که یکی از پتانسیل های این مجموعه نزدیکی به شهر کرج است. تعداد تمساح این مجتمع چهار عدد است که از رود نیل به این مجتمع منتقل شده است و در ایران نمونه آن وجود ندارد. این باغ وحش یکی از پتانسیل های بسیار خوب کرج محسوب می شود که در جذب گردشگر و توریست داخلی و خارجی می تواند موثر باشد. شهروندان کرجی می توانند از این باغ وحش بی نظیر و زیبا دیدن کنند.
مسئولان گردشگری استان باید در معرفی این گونه مکان ها تلاش خوبی داشته باشند تا به بهانه های مختلف مسافر و گردشگر را به استان البرز جذب کنند. خرس قهوه ای، غاز وحشی، توله شیر، طاووس، تمساح، میمون، جغد، گوزن، گوره خر وحشی، درنا تاج دار، عقاب طلایی، شاهین، شتر یک کوهان و دوکوهانه از جمله حیوانات بسیار زیبا و نادر این باغ وحش هستند. یکی از پتانسیل ها و خوبی های این مجموعه جوان بودن حیوانات آن است و همانند دیگر باغ وحش ها حیوانات آن بی روح و افسرده نیستند. مدیر مجتمع تفریحی و سیاحتی ایثار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: افزود: این مجموعه دارای چهار گوره خر وحشی است. در ایران فقط دو گوره خر وحشی آن هم در تهران وجود دارد. حسن سلحشور گفت: این باغ وحش دارای یک جفت سیاه گوش است. در ایران یک جفت سیاه گوش وجود دارد که در بابلسر است. مدیر مجتمع تفریحی و سیاحتی ایثار ادامه داد: تنها مجموعه ای هستیم که چهار تمساح داریم که از رود نیل به ایران منتقل شده اند. وی اظهار داشت: یک جفت توله شیر یک ساله در این مجتمع نگهداری می شود که در نوع خود در ایران بی نظیر است. مجتمع ایثار در گذشته زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران و ویژه خانواده های شهدا بوده است اما امروزه بخش خصوصی آن را اجاره کرده است که علاوه بر خانواده شاهد و ایثارگر بازدید برای عموم آزاد است. این مجموعه 260 هکتاری سرسبز و زیبا در 11 کیلومتری کرج به قزوین و نزدیکی کوهسار واقع شده است که گردشگران می توانند حداقل یکبار از این مجموعه بازدید کنند. شهر بازی نیز در کنار آن تدارک دیده شده است. مدیر مجتمع تفریحی و سیاحتی ایثار گفت: این مجموعه که دارای حیوانات نادر و گوناگونی است و در دسته اهلی و وحشی نگهداری می شوند، در ایران بی نظیر است. نمونه این توله شیر یک ساله در ایران بسیار کم است و تنها یک یا دو استان کشور دارای چنین شیرهای جوانی است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود