17 تیر 1391
شماره خبر: 8609

دانشکده آتش نشانی در کرج با اعتبار 10 میلیارد ریالی احداث می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دانشکده آتش نشانی در کرج با اعتبار 10 میلیارد ریالی احداث می شود

معاون فنی و عمرانی شهردار کرج با تشریح فعالیتها و امور در دست اجرای مرکز، از احداث دانشکده آتش نشانی در این کلانشهر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال خبر داد.
علی اصغر کمالی زاده یادآور شد: اسناد مناقصه اجرای پروژه دانشکده آتش نشانی نیز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال نیز تهیه و در حال انجام اقدامات قانونی برای انتخاب پیمانکار است. وی اعلام کرد: اجرای پروژه طرح ساماندهی رودخانه کرج مجموعه گردشگری دریاچه البرز نیز هم اکنون در حال تکمیل اسناد مناقصه است. کمالی زاده اظهار داشت: با توجه به اختصاص اعتبار قابل توجهی برای تکمیل و بهسازی پارکهای مناطق، هم اکنون فاز اول تهیه اسناد مناقصه با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال انجام شده است.
تجهیز 25 ایستگاه زیرزمینی قطار شهری کرج
مدیر اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری کرج از اتصال ایستگاه شهید صدوقی با عنوان رمپ 8 قطار شهری به رمپ 10 واقع در ایستگاه یوشی زاده خبرداد و گفت: 25 ایستگاه زیرزمینی در خط 2 قطار شهری کرج وجود دارد. مدیر اجرایی پروژه خط 2 قطار شهری کرج تعداد ایستگاه های زیرزمینی در خط 2 قطار شهری را 25 ایستگاه ذکر کرد و گفت: احداث دپوی خط، احداث و تجهیز پارکینگ ملارد، تجهیز مرکز فرمان، همچنین احداث و تجهیز 26 هواکش میان تولی از دیگر رئوس کاری قطار شهری در خط 2 است. براری با اشاره به احداث پست های برق در مسیر تونل های زیرزمینی، نصب و راه اندازی کلیه تجهیزات، تاسیسات و سیستم های تغذیه را به عنوان اهم فعالیت خط 2 قطار شهری عنوان کرد.
نامگذاری پل بلوار جمهوری به نام "شهدای روحانی" / افتتاح طرح در هفته آینده
مدیرروابط عمومی وامور بین الملل شهرداری کرج از انجام مراحل پایانی تقاطع غیرهمسطح در امتداد بلوار جمهوری و بهره برداری از آن تا هفته آینده خبر داد. علیرضا پیغمبردوست با بیان این خبر اظهارداشت: عملیات احداث تقاطع غیر همسطح در امتداد بلوار جمهوری از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از سال گذشته آغاز و یک ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری می رسد. وی با اشاره به مشخصات این طرح افزود: پل در دست احداث به طول 872 متر از دو محور بلوار جمهوری و مطهری همچنین بلوار های ملاصدرا و جمهوری گذر می کند که طول عرشه آن 439 متر و عرض عرشه آن حدود 25 متر است و در این پل از 66 ستون استفاده شده است.
محل تخلیه خاک و نخاله در منطقه حصار وسیه ساماندهی می شود
معااون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: یکی از پروژه های عمرانی در حال اجرای سازمان مدیریت پسماند، عملیات احداث بلوار در مسیر تخلیه نخاله های ساختمانی است که به دلیل تخلیه بهتر و آسانتر خاک و نخاله در منطقه حصار وسیه، این عملیات در حال اجرا است. کیومرث صالحی افزود: با هدف افزایش زیبایی چهره شهر، رسیدگی به مشکلات شهروندان در بخش تنظیف شهر، از سوی سازمان پسماندجمع آوری خاک و نخاله در منطقه حصار وسیه در دستور کار قرار گرفت. وی بیان کرد: طرح مذکور یک طرح جهادی است که هم اکنون در حال اجراست که طی آن تمامی نخاله های ساختمانی جمع آوری و ساماندهی می شوند.
نجات کارگر جوان توسط آتش نشانان کرجی
مدیر روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی از ریزش آوار و زیر آوار ماندن یک کارگر جوان خبر داد. علی اسکندری اظهار داشت: نیروهای امدادی با حضور در محل حادثه واقع در حصارک، پل حیدر آباد ، ابتدای خیابان فرشید فر مشاهده کردند که یک کارگر جوان در اثر ریزش آوارگود برداری محبوس و مجروح شده است. وی گفت: ظرف 20 دقیقه نیروهای امدادی موفق به نجات کارگر جوان و اعزام به مرکز درمانی شدند.
تنظیم تفاهم نامه معاونت شهرسازی با نظام مهندسی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از تنظیم تفاهم نامه معاونت شهرسازی با نظام مهندسی در زمینه صدور پروانه خبر داد. غلامرضا بیدا خویدی گفت: با توجه به ضرورت تقلیل زمان صدور پروانه و ارائه خدمات به نحو احسن در مدت زمان کوتاه این تفاهم نامه تنظیم شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود