20 تیر 1391
شماره خبر: 8734

بهشت و جهنم در کرج به تصویر کشیده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بهشت و جهنم در کرج به تصویر کشیده شد

به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز، عصر امروز نمایشگاه صراط که فضا و صحنه بهشت و جهنم را توصیف می‌کند، در محل اردوگاه امام علی(ع) محمدشهر کرج برپا شد.
مسئول برگزاری این نمایشگاه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه شامل سه بخش صحرای محشر و پل صراط، جهنم و بهشت است که در بخش‌های مذکور، نکات لازم از سوی راوی برای بازدیدکنندگان بازگو می‌شود. محمد داودی با اشاره به اینکه بخش اولیه این نمایشگاه پل صراط است، افزود: این بخش به انسان بشارت می‌دهد از کجا آمده‌ای؟ به کجا می‌روی؟ طول مدت تولد خود را چه کرده‌ای؟ در واقع در این بخش اعمال نیک و بد به افراد یادآوری می‌شود. وی افزود: همچنین در این بخش نکاتی در مورد دو فرشته‌ای که هر روز صبح با انسان برمی‌خیزند، فرشته سمت راست که اعمال نیک را یادداشت می‌کند و فرشت سمت چپ که گناهان را یادداشت می‌کند، از سوی راوی ارائه می‌شود. مسئول برگزاری نمایشگاه عنوان کرد: در این بخش از بازدیدکنندگان سئوال می‌شود که زمانی که حضرت عزرائیل بر انسان نازل شد، برای زمان قیامت چه توشه‌ای را برای خود برداشته‌ای؟ از زمانی که حضرت صور اسرافیل بدمد و قیامت شود، برای رد شدن از پل صراط خود را آماده کرده‌اید؟ داودی در ادامه یادآور شد: در بخش بعدی این نمایشگاه، بازدیدکنندگان وارد جهنم می‌شوند که در این بخش نیز هفت درب و چاه‌های جهنم، قبرهای آتشین، آتش‌بانان جهنم، ریسمان‌های شیطان، خوراک جهنمیان و صحنه دست‌های بیرون آمده از خاک که تقاضای یک فرصت در دنیا را دارند، به نمایش گذاشته شده است. وی اظهار داشت: در بخش بهشت نیز درب‌های بهشتی، چشمه ‌های بهشتی، درخت‌های بهشت، درخت طوبی، چشمه تسنیم، چشمه کوثر و درجات بهشتی برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است. این مسئول افزود: در بخش پایانی نمایشگاه صراط، صحنه‌ای که امام زمان(عج) کنار دیوار کعبه می ‌ایستند و ندای انا بقیه الله سر می‌دهند، به تصویر کشیده شده است. داودی با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز این نمایشگاه حدود یک ماه به طول انجامید، از تعامل و همکاری‌های مطلوب کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز که اهتمام ویژه‌ای را برای نهادینه کردن فرهنگ‌های دینی و مذهبی در جامعه به ویژه بین جوانان و نوجوانان دارند، تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به اینکه تمامی مطالبی که از سوی راوی در این نمایشگاه بازگو می‌شود، از قرآن کریم، بحارالانوار تب مختلف در این زمینه اقتباس شده است، یادآور شد: در احداث این نمایشگاه تیم‌های قرآنی، هنری، صدا، مذهبی و فرهنگی با استفاده و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان متخصص و مجرب فعالیت دارند. لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا پایان فصل تابستان در محل اردوگاه امام علی(ع) کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز واقع در محمدشهر کرج برپاست.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود