20 تیر 1391
شماره خبر: 8717

نمايشگاه صراط در استان البرز برپا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

به همت كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز، نمايشگاه صراط كه فضا و صحنه بهشت و جهنم را توصيف مي كند، در محل اردوگاه امام علي(ع) محمدشهر كرج برپا شد.
مسئول برگزاري اين نمايشگاه با اشاره به جزئيات نمايشگاه صراط اظهار داشت: اين نمايشگاه شامل سه بخش "صحراي محشر و پل صراط"، "جهنم" و "بهشت" است كه در بخشهاي مذكور، نكات لازم از سوي راوي براي بازديدكنندگان بازگو مي شود.
محمد داودي با اشاره به اينكه بخش اوليه اين نمايشگاه پل صراط است، افزود: اين بخش به انسان بشارت مي دهد از كجا آمده اي؟ به كجا مي روي؟ طول مدت تولد خود را چه كرده اي؟ در واقع در اين بخش اعمال نيك و بد به افراد يادآوري مي شود.وي افزود: همچنين در اين بخش نكاتي در مورد دو فرشته اي كه هر روز صبح با انسان برمي خيزند، فرشته سمت راست كه اعمال نيك را يادداشت مي كند و فرشت سمت چپ كه گناهان را يادداشت مي كند، از سوي راوي ارائه مي شود.مسئول برگزاري نمايشگاه عنوان كرد: در اين بخش از بازديدكنندگان سئوال مي شود كه زماني كه حضرت عزرائيل بر انسان نازل شد، براي زمان قيامت چه توشه اي را براي خود برداشته اي؟ از زماني كه حضرت صور اسرافيل بدمد و قيامت شود، براي رد شدن از پل صراط خود را آماده كرده ايد؟داودي در ادامه يادآور شد: در بخش بعدي اين نمايشگاه، بازديدكنندگان وارد جهنم مي شوند كه در اين بخش نيز هفت درب و چاه هاي جهنم، قبرهاي آتشين، آتش بانان جهنم، ريسمانهاي شيطان، خوراك جهنميان و صحنه دست هاي بيرون آمده از خاك كه تقاضاي يك فرصت در دنيا را دارند، به نمايش گذاشته شده است.وي اظهار داشت: در بخش بهشت نيز دربهاي بهشتي، چشمه هاي بهشتي، درختهاي بهشت، درخت طوبي، چشمه تسنيم، چشمه كوثر و درجات بهشتي براي بازديدكنندگان به نمايش درآمده است.اين مسئول افزود: در بخش پاياني نمايشگاه صراط، صحنه اي كه امام زمان(عج) كنار ديوار كعبه مي ايستند و نداي انا بقيه الله سر مي دهند، به تصوير كشيده شده است.داودي با اشاره به اينكه ساخت و تجهيز اين نمايشگاه حدود يك ماه به طول انجاميد، از تعامل و همكاريهاي مطلوب كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز كه اهتمام ويژه اي را براي نهادينه كردن فرهنگهاي ديني و مذهبي در جامعه به خصوص بين جوانان و نوجوانان دارند، تشكر و قدرداني كرد.وي با اشاره به اينكه تمامي مطالبي كه از سوي راوي در اين نمايشگاه بازگو مي شود، از قرآن كريم، بحارالانوار و كتب مختلف در اين زمينه اقتباس شده است، يادآور شد: در احداث اين نمايشگاه تيمهاي قرآني، هنري، صدا، مذهبي و فرهنگي با استفاده و بهره گيري از نظرات كارشناسان متخصص و مجرب فعاليت كردند.لازم به ذكر است كه اين نمايشگاه تا پايان فصل تابستان در محل اردوگاه امام علي(ع) كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز واقع در محمدشهر كرج برپاست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود