25 تیر 1391
شماره خبر: 8963

طرح پزشک خانواده در البرز از هشتگرد و نظرآباد آغاز می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح پزشک خانواده در البرز از هشتگرد و نظرآباد آغاز می‌شود

سپیدار آنلاین: مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز گفت: حداکثر تا دو هفته آینده طرح پزشک خانواده در استان البرز از هشتگرد و شهرستان نظرآباد و مناطقی از شهرستان کرج کلید می خورد.
محمدمهدی باباخانی در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در اداره کل تامین اجتماعی در کرج با اعلام این خبر گفت:این طرح از روز گذشته در استان فارس آغاز شده و با تاخیری کوتاه در استان البرز نیز شروع می شود. وی با بیان اینکه خدمات حوزه سلامت در سالهای گذشته در مان محور بوده افزود: با استقرار این طرح همه وجوه سلامت افراد پالایش و ارزیابی می شود. باباخانی اجرای این طرح را دارای چالشهای جدی دانست و تاکید کرد: تمام آحاد مردم و جامعه پزشکی در این طرح در گیر هستند و باید با اطلاع رسانی کافی و دادن آگاهی، مردم و پزشکان را نسبت به مشارکت در طرح متقاعد کرد.
خدمات سطح یک رایگان است
مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز در ادامه این طرح را شامل سه سطح برشمرد و گفت: همه پزشکان عمومی می توانند در طرح یک شرکت کنند. سطح دو شامل پزشکان متخصص و فوق تخصص و سطح سه شامل خدمات بستری در بیمارستانها است. وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده در سطح یک رایگان است، افزود: در سطح دو 10 درصد فرانشیز تعرفه دولتی و در سطح سه نیز بیمه شدگان به جای 90 درصد، 95 درصد می پردازند.
هر مر کز پزشکی در طرح سلامت شامل 17 کادر درمانی است
باباخانی همچنین گفت: هر مرکز پزشکی در طرح پزشک خانواده شامل چهار پزشک و 13 نفر نیروهای درمانی است که به مراجعان خدمات ارائه خواهند داد. باباخانی اجرای این طرح را جهش در حوزه درمان توصیف کرد و گفت: در این طرح سلامت افراد به طور مداوم ثبت و ضبط شده و کیفیت و کمیت سلامتی ارتقاء می یابد. وی یادآور شد: طرح پزشک خانواده تا پایان سال در تمام مناطق استان آغاز خواهد شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود