26 تیر 1391
شماره خبر: 8994

اولین همایش تجلیل از خیرین بهزیستی البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اولین همایش تجلیل از خیرین بهزیستی البرز برگزار شد

سپیدار آنلاین: جشن تولد سی و سه سالگی سازمان بهزیستی همزمان با اولین همایش تجلیل از خیرین بهزیستی استان البرز برگزار شد.
همزمان باروز بهزیستی و به مناسبت سی و سالگی تاسیس سازمان بهزیستی توسط مرحوم فیاض بخش درسال 1359 جشنی باشکوه با حضور استاندار البرز، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل تعاون، کارو امور اجتماعی، مدیرکل بهزیستی استان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان وجمعی از خیرین بهزیستی در باشگاه میلاد برگزار شد و به صورت همزمان از خیرین بهزیستی استان البرز نیز تجلیل به عمل آمد. مدیرکل بهزیستی استان البرز در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به فراز ونشیب های سازمان بهزیستی در طول سه دهه رویکرد این سازمان را تشریح کرد و گفت: سازمان بهزیستی درطول سه دهه از فعالیت خود اکنون با سه استراتژی و راهبرد حرکت می کند.
پیشگیری اولویت سازمان بهزیستی
مرتضی مکاریان افزود: سازمان بهزیستی با اجرا و فعال کردن طرح های غربالگری، مشاوره های ژنتیک و فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی در طول ده سال اخیر اقدامات متعددی داشته است. وی عنوان کرد: درحال حاضر طبق آخرین آمار در استان البرز بیشترین افراد آسیب پذیر معلولان جسمی حرکتی هستند که بر اثر عوامل طبیعی، رانندگی و...دچار حادثه شده است وبا مشاوره های ژنتیکی کمترین افراد تحت پوشش به صورت مادرزادی تحت حمایت بهزیستی هستند.
توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی
مدیرکل بهزیستی استان البرز دومین رویکرد این سازمان را در بخش توانمند سازی جامعه هدف برشمرد و گفت: بلافاصله بعد از شناسایی جامعه هدف در بهزیستی به صورت مستمر گروه هدف را به سمت توانمند سازی هدایت کرده تا به چرخه طبیعی زندگی باز گردند.
استراتژی بهزیستی جلب مشارکت های مردمی
مکاریان در ادامه استراتژی سازمان بهزیستی را جلب مشارکت های مردمی ذکر کرد و افزود: استراتژی بهزیستی جلب و جذب مشارکت های مردمی است وبعد از استانی شدن کرج این بودجه از طریق اعتبارات ملی به 200 برابر افزایش یافته است. وی افزود: این بودجه سال گذشته در بخش های حمایت از زنان و کودکان 4 میلیارد ریال و دربخش آسیب های اجتماعی 450 میلیارد ریال بوده است. مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در این خصوص با جلب مشارکت ها و استفاده از توانمندی خیرین بخشی از حمایت ها را مدیریت کرده ایم.
اعتبارات بهزیستی محدود است
مکاریان دربخش دیگری عنوان کرد: با توجه به اینکه هرمعلول ذهنی بیش از 600 هزار تومان هزینه در بردارد و با توجه به اعتبارات بهزیستی که محدود تراز نیازها است و مبلغ یارانه دولتی پرداخت شده نیز 220 هزار تومان است ازاین رو برای جبران آن از کمک های خیرین استفاده می کنیم. دراین همایش برای نخستین بار از خیرین بهزیستی استان تجلیل به عمل آمد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود