2 مرداد 1391
شماره خبر: 9273

250 نفر در طالقان حافظ قرآن می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

250 نفر در طالقان حافظ قرآن می‌شوند

سپیدار آنلاین: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طالقان گفت: با اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم و تربیت حافظان کلام‌الله مجید، 250 نفر از مردم این شهرستان به جمع حافظان قرآن می‌پیوندند.
حجت‌الاسلام علی رزاقی در شهرستان طالقان اظهار داشت: هر ساله در ماه مبارک رمضان از سوی دستگاه‌های متولی امور فرهنگی از جمله اداره اوقاف طرح‌هایی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی انجام می‌شود. وی تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی، مسابقات با محوریت تعالیم کلام‌الله مجید، دوره‌های تلاوت قرآن و بالاخره تربیت حافظان قرآن برگزار می‌شود. رئیس اوقاف و امور خیریه طالقان ادامه داد: یکی از طرح‌های بسیار موثر که در سال‌های گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشت، تحت عنوان نهضت ملی حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآنی است که به صورت ملی در سراسر کشور بوده که از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرای آن آغاز شده است. رزاقی افزود: بر اساس این طرح برای هر استانی سهمیه‌ای مشخص و برنامه‌ریزی لازم برای تربیت حافظان قرآن طراحی می‌گردد. وی بیان داشت: سهمیه شهرستان طالقان نیز 250 برآورده شده و ما تدارک لازم و جدی برای تربیت 250 حافظ قرآن تا پایان سال جاری را انجام داده‌ایم
اجرای نهضت ملی حفظ قرآن در اماکن مقدس طالقان
رئیس اوقاف و امور خیریه طالقان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان در این منطقه آغاز شده که محل اجرای طرح نیز نیز اماکن مقدس شهرستان به ویژه قبور مطهر امامزادگان (ع) است. رزاقی گفت: در حال حاضر اجرای برنامه‌های آموزشی برای تربیت 250 حافظ قرآن در طالقان در اماکن مقدس این شهرستان از جمله قبور امامزاده اسحق (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده هارون (ع)، امامزاده یوسف (ع)، امامزاده ابراهیم (ع) و امامزاده زکریا (ع) در دست انجام است. وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا در پایان سال جاری 250 نفر از جوانان طالقان به جمع حافظان کل قرآن بپیوندند و اجرای این طرح دستاوردها و برکات معنی بسیاری برای شهرستان داشته باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود