30 مهر 1392
شماره خبر: 108503

ارائه جديدترين يافته هاي مشاوره اي به صورت تكنيكي به مشاوران

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ارائه جديدترين يافته هاي مشاوره اي به صورت تكنيكي به مشاوران


مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در همایشی به ارائه جدیدترین یافته های مشاوره ای به صورت تکنیکی به مشاوران استان البرز پرداخت و گفت: بهداشت روان یک دانش و هنر است.
بهداشت روان علمي است براي بهتر زيستن و رفاه اجتماعي كه تمام زواياي زندگي انسان را در بر مي گيرد، از این رو سازمان جهاني بهداشت، بهداشت روان را قابليت ارتباط هماهنگ با ديگران، تغيير و اصلاح محيط فردي و اجتماعي و حل تضادها و تمايلات شخصي به طور منطقي، عادلانه و مناسب تعريف كرده است. بهداشت روان، دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش هایی صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری کرده و راه حل های مطلوب تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب نمایند. به لحاظ اهمیت این موضوع و به مناسبت هفته بهداشت روان ظهر سه شنبه همايشي با حضور حسن فرزادی خالدی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و جمعی از مشاوران مناطق چهارگانه كرج و استان البرز در كانون استاني شهيد فهميده برگزار شد. مدير كل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سخنان خود ضمن تبريك هفته بهداشت روان از برگزاری جشنواره بهداشت روان براي مشاوران استان ها و مسئولاني كه در راستاي تامين امنيت روح و روان دانش آموزان با آنها در ارتباط هستند خبر داد و گفت: تلاش ما در برگزاري اين جشنواره بر آن بوده تا جديد ترين يافته هاي مشاوره اي را تبيين و گزارشي از عملكرد اداره مشاوره های استان ها را به یکديگر منتقل کنیم. حسن فرازنده خالدی ادامه داد: به طور طبيعي برنامه هاي متنوعي از سوي تمامي استان ها برای دانش آموزان، اولياء و همكاران مشاور طراحي شده است. خالدي از جمله برنامه هاي برگزار شده در مدت زمان يك هفته گراميداشت بهداشت روان را برپايي ايستگاه هاي نقاشي، مكتوبات، ارائه مقالات، پژوهش ها و نشريه هاي ديواري ويژه دانش آموزان و برگزاري كلاس هاي آموزشي براي مشاوران و همچنين اولياي دانش آموزان عنوان کرد.
تببين موضوع كاهش استرس دانش آموزان در ايام امتحانات
مدير كل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش همچنین از تببين برنامه هاي كاربردي به مشاوران استان ها در راستاي كاهش استرس دانش آموزان در ايام امتحانات خبر داد و گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي اين حوزه اهميت به مسائل به روز دانش آموزان به ويژه كاهش استرس آنها در ايام امتحانات خواهد بود زیرا این مهم نه تنها براي دانش آموز بلكه براي خانو اده ها نيز حائز اهميت است.
نیایش یکی از راههای بهداشت روح و روان انسان می باشد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود