16 شهریور 1391
شماره خبر: 11215

صیانت از محصولات فرهنگی و هنری مراقبت از فرهنگ و هنر نسل جوان است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

صیانت از محصولات فرهنگی و هنری مراقبت از فرهنگ و هنر نسل جوان است

سپیدار آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در جلسه ستاد حمایت از صیانت آثار فرهنگی و هنری استان البرز گفت: تشکیل این ستاد صیانت از فرهنگ و هنر در بین نسل جوان تلقی می شود.
مجتبی ابراهیمی همزمان با تشکیل ستاد حمایت از صیانت آثار فرهنگی و هنری که با حضورسعید جابری انصاری دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ونمایندگان دستگاه های انتظامی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز تشکیل شد، با اشاره به آثار متداومی که این ستاد خواهد داشت و ضرورت برداشتن گام های مستحکم دراین حوزه اظهار داشت: اگر بنای تشکیل این ستاد دراستان البرز محکم پایه ریزی شود در سالهای آتی نیز شاهد آثار متداوم آن برای نسل جوان و نوجوان این استان خواهیم بود.
وی با مرور روند تاثیرپذیری استان البرز در بحث ورود انواع و اقسام محصولات فرهنگی غیر مجاز افزود: استان البرز و شهرستان کرج به دلیل شرایط متفاوتی که به جهت وجود زندانها، تعدد قومیت های مختلف و ناهمگونی بافت جمعیتی بسترمهیا تری نسبت به سایر استانها دارد و باید عزمی جدی برای تعدیل این روند صورت پذیرد و ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری در استان البرز نیز به همین منظور تشکیل خواهد شد.
ابراهیمی گفت: درحال حاضر استان البرزیکی از مراکز اصلی در توزیع محصولات فرهنگی غیر مجاز درکشور محسوب می شود و در آن انواع و اقسام محصولات سمعی و بصری از لوح فشرده و بازی های رایانه ای تا موسیقی های زیر زمینی از همین نقطه به سایر نقاط کشور توزیع می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گیری این ستاد را گامی در جهت صیانت از فرهنگ و هنر نسل جوان ذکر کرد و افزود: اگر روند عرضه محصولات سمعی و بصری به همین روند ادامه داشته باشد نباید انتظار داشت که نسلی انقلابی در وقایعی همانند ایام فتنه در صحنه حاضر شوند؛ بنابراین تشکیل این ستاد با هدف صیانت از فرهنگ و هنر نسل جوان دراین استان ایجاد می شود. ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن انتقاد از برگزاری جشنواره های بین المللی تئاتر و... دراستان و در برهه ای که ضرورت کار بر روی داشته های فرهنگی این استان بر سایر امور ارجحیت دارد گفت: بودجه هایی که برای برپایی یک جشنواره بین المللی به هدر می رود می بایست جایگزین اقدامات مثبت فرهنگی شود که یکی از مهمترین آنها نیزصیانت از آثار فرهنگی و هنری این استان است. وی افزود: ساخت نمایش ها و تولیدات داخلی با بودجه ای کمتر و کار فرهنگی دراین حوزه با موضوعات دفاع مقدس نقش تکمیل کننده ای در رسیدن به نقطه مطلوب که همانا صیانت از آثار فرهنگی و هنری است خواهد داشت.
فقر کتب و محصولات فرهنگی،مذهبی در استان مشهود است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه به مشاهدات میدانی خود در حوزه محصولات فرهنگی یعنی کتابفروشی ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضردراستان البرز هیچ یک از کتابفروشی ها مجوز رسمی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ندارند و از این رو شاهد آن هستیم که حتی در بنام ترین کتابفروشی های این استان یک کتاب مذهبی نظیر تفسیر المیزان و...وجود ندارد.
تداوم نقدهای سازنده اصحاب رسانه
ابراهیمی درپایان ضمن تشکر از حضور خبرنگاران در این نشست خواستار نقدهای سازنده و متداوم اهالی عرصه رسانه شد و افزود: امید می رود با همراهی اصحاب رسانه که از سرمایه های این استان محسوب می شوند شاهد انتشار مقالات و گزارش هایی با موضوع صیانت از آثار فرهنگی و هنری دراستان البرز باشیم.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود