7 اسفند 1392
شماره خبر: 117316

افزایش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی درالبرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

افزایش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی درالبرز


سرپرست معاونت قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزتوجه به افزایش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در اولویت برنامه های این اداره کل است.
ˈجان محمد خوب پورˈ شامگاه روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با خادمان و فعالان قرآنی استان که درسالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرزبرگزار شد، افزود: بدون شک در آینده ای نزدیک شاهد وقوع جهش خوبی در فعالیت های قرآنی استان خواهیم بود. وی اظهارکرد: طی سال های اخیربه خصوص بعد از تشکیل معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز فعالیت ها و برنامه های قرانی رشد قابل توجهی در استان داشته است. خوب پور ادامه داد: از اصحاب رسانه و اهالی قلم انتظار می رود که با بازتاب مناسب و به موقع برنامه ها و فعالیت های قرانی استان زمینه توسعه کمی و کیفی این فعالیت ها را در نقاط مختلف استان فراهم کنند.
معوقات موسسات قرانی استان پرداخت می شود
این مسوول در بخش دیگری ازسخنانش از پرداخت معوقه های موسسات قرآنی به عنوان اولویت معاونت قرآن و عترت نام برد و افزود: مطالبات برخی از موسسات قرآنی که از ابتدای سال تا کنون اقدام به برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی قرآن نموده اند هنوز پرداخت نشده که سعی می شود این معوقات تا پایان سال پرداخت شود. خوب پور اظهارکرد: بدون شک با جذب اعتبار مناسب برای سال آینده ، معاونت قرآن و عترت این اداره کل درزمینه تجهیز موسسات قرآنی ،کمک هزینه اجاره و رهن این موسسات و حتی پرداخت هزینه های مربیان قرآنی از مدیران موسسات حمایت خواهد کرد.
موسسات قرآنی استان رتبه بندی می شوند
سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری ازسخنان خود به محدودیت اعتباری در معاونت قرآن و عترت این اداره کل اشاره کرد وگفت: بدون شک با توجه به محدودیت های اعتباری امکان حمایت یکسان از تمام موسسات قرآنی استان وجود ندارد بنابراین این معاونت از موسسات فعال که در طول سال و به طور مستمرطرح ها و برنامه های مختلفی را اجرا می کنند حمایت بیشتری صورت می کند. وی گفت: موسسات قرآنی می بایست طرح ها و ایده های نوی خود در بخش ها و حوزه های مختلف قرآنی (روخوانی ،تفسیر، روان خوانی ، حفظ و هنرهای قرآنی و...) در کوتاه ترین زمان ممکن به این معاونت ارائه دهند و مطمئن باشند که از طرح های شاخص حمایت می شود. وی اظهارکرد: بدون شک ارائه این طرح ها زمینه حمایت بیش از بیش مسئولان از فعالیت های قرانی استان را فراهم می کند. وی بیان کرد: رتبه بندی موسسات قرآنی سبب می شود ظرفیت ها و پتانسیل های واقعی استان در حوزه های مختلف قرآنی شناسایی شود.
بازدید از موسسات قرآنی تا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود